به گزارش ایرنا،عبدالمحمد زاهدی روز چهارشنبه در دیدار با اعضای انجمن انبوه سازان استان قزوین افزود: مسکن در چند دهه اخیر با نوسانات شدید تولید یا فقدان تولید مواجه بوده است که برای علت یابی این پدیده باید یک مطالعه بلند مدت انجام شود.
وی اضافه کرد: ساخت مسکن شیوه ای حرفه ای است و باید به این موضوع توجه جدی داشت.
زاهدی همچنین گفت: اقتصادی شدن مسکن و تبدیل آن به کالای سودآور از دهه 40 آغاز شد درحالی که مسکن در جامعه یک نیاز عمومی بود.
استاندار قزوین خاطر نشان ساخت: طی 60 سال گذشته به طور متوسط هر سه سال یکبار شاهد رکود و یا رونق حوزه مسکن بوده ایم ولی در چند سال اخیر این مدت به پنج سال افزایش یافته است.
وی همچنین با اشاره به مشکلات بخش مسکن،افزود: دولت باید در این بخش صرفا سیاست گذار باشد نه مسکن ساز که اگر این امر جدی گرفته شود خیلی از مشکلات مسکن حل می شود.
استاندار قزوین افزود:اجرای سیاست های نامناسب در این حوزه باعث شد که طی سالهای قبل با واحدهای خالی زیادی مواجه باشیم و اکنون برای حل مشکل مسکن در استان به یک نسخه استانی نیازمند هستیم.
زاهدی افزود: سیستم واگذاری و ساخت و ساز مسکن باید سیری منطقی داشته باشد تا مشکلات این بخش مرتفع شده و در عین حال سرمایه گذاران نیز متضرر نشوند.
وی افزود: اجرای طرح بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده در استان یک ضرورت است ولی تعارض بین بافت فرسوده و بافت تاریخی باید مرتفع شود تا ساخت و ساز از دید سرمایه گذار به یک شیوه اقتصادی تبدیل شود.
رییس انجمن انبوه سازان استان قزوین نیز در این دیدار گفت: اصلاح قوانین، تسهیل روند اداری،رفع موانع و بوروکراسی های موجود در اعطای مجوزها باعث می شود سرمایه گذاران در اجرای پروژه های خود با مشکل مواجه نشوند.
یدالله سلطانیه ادامه داد: حمایت دستگاه های حاکمیتی و اجرایی در اجرا و نوسازی بافت های فرسوده و رفع موانع سیستم های اداری از درخواست های انجمن انبوه سازان استان است که امیدواریم شاهد تحقق آنها باشیم.
6101*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.