به گزارش ایرنا،علی اکبر اسکندری نژاد شامگاه جمعه در آیین گشایش دوازهمین نمایشگاه سراسری کتاب قزوین افزود: دسترسی آسان به تازه های نشر و قیمت مناسب کتاب از ویژگی های نمایشگاه های عرضه کتاب است.
وی اظهار کرد: برای تغییر و خروج از وضعیت کنونی در خصوص کتاب باید تلاش کنیم سرانه مطالعه کتاب را ارتقاء ببخشیم که این هدف در صدر برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارد.
وی ادامه داد: نمایشگاه کتاب بزرگترین رویداد فرهنگی استان است و 600 ناشر کشوری و14 ناشر استانی در این نمایشگاه حضور دارند که در طول سال امکان انتقال محصولات آنها به استان وجود ندارد.
وی اضافه کرد:برنامه های جانبی نیز مانند امضای صاحبان آثار در این نمایگشاه برگزار می شود که این رویداد را کم نظیر کرده است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین افزود: این استان در دسته بندی وزارت ارشاد، در درجه سه کشوری قرار دارد ولی طی دو سال گذشته مصرف بن کارت های کتاب آن در حدود استان های درجه یک بوده است که نشان دهنده رتبه فرهنگی استان قزوین است.
وی ادامه داد: نمایشگاه ها با انگیزه اقتصادی برپا می شوند ولی باید از همکاری های شرکت نمایشگاه بین المللی استان و مسئولان بانک شهر در برگزاری این رویداد فرهنگی سپاس گزاری کرد.
اسکندری نژاد اضافه کرد:ترغیب کودکان و نوجوانان به خوانش کتاب از اهداف ما بوده است که متاسفانه در سال جاری بن کارت های 20 و 30 هزار تومانی حذف شده و کف بن کارت ها 50 هزار تومانی شده است.
نمایشگاه کتاب قزوین تا 16 اسفند ادامه دارد.
6101/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.