محمد همتیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا یادآور شد: بر این اساس، اداره کل اوقاف و امور خیریه 2 قطعه زمین 10 هزار متری در قزوین و 11 هزار متری در شهر اقبالیه را در اختیار بنیاد مسکن قرار می دهد و ما نیز بر اساس نیازمندی های موجود اقدام به ساخت مسکن برای اقشار کم درآمد خواهیم کرد.
وی، زمان آغاز اجرای ساخت این واحدها را در دهه بزرگداشت حساب 100 امام (ره) و سالگرد تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی (21تا 31 فروردین ماه سال 97) اعلام کرد و گفت: 400 واحد یاد شده مربوط به سهم قزوین و 250 واحد نیز مربوط به متقاضیان شهر اقبالیه خواهد بود.
رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قزوین ادامه داد: با توجه به تفاهم های صورت گرفته، هر واحد دارای 400 میلیون ریال وام از سوی بانک مسکن و 200 میلیون ریال به صورت قرض الحسنه از سوی بانک رسالت در نظر گرفته شده و تعهدات بانکی نیز بر عهده بنیاد مسکن است.
همتیان، تعداد تراکم ساخت واحدهای یاد شده را در قزوین چهار طبقه و در اقبالیه 2 طبقه اعلام کرد و گفت: با وجود اینکه واگذاری این واحدها برعهده بنیاد مسکن قرار گرفته است، متقاضیان بهزیستی و کمیته امداد نیز می توانند در صورت نیاز برای دریافت آن اقدام کنند.
به گفته وی، در حال حاضر ثبت نام از متقاضیان در شهر اقبالیه آغاز شده و تاکنون 150متقاضی ثبت نام کرده اند و نام نویسی در قزوین نیز از فروردین ماه سال 97 آغاز می شود.
استان قزوین دارای 842 روستا و 90 هزار واحد روستایی بوده که از این تعداد تاکنون حدود 60 هزار واحد مقاوم سازی شده است.
بهسازی مسکن در شهرهای کوچک و روستاها برعهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.
8054*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.