به گزارش ایرنا، پخش فیلم قطع شبانه درختان مقابل دانشگاه آزاد و در حاشیه آزادراه قزوین-کرج در فضای مجازی و انعکاس خبر آن در رسانه ها، بار دیگر رابطه توسعه و محیط زیست را بر سر زبان ها انداخت.
پیگیری رسانه ها برای روشن شدن علت و چگونگی این اقدام نیز پاسخ مسئولان را در پی داشت به طوری که دستگاه های ذیربط از جمله محیط زیست پس از این اتفاق از پیگیری و بررسی ماجرا خبردادند.
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قزوین در خصوص این اتفاق در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: براساس بررسی های صورت گرفته که پس از اطلاع از این موضوع صورت گرفت مشخص شد تعداد 500اصله نهال توت زینتی که در این محدوده توسط شهرداری کاشته شده بود از ریشه بریده شده و به جای آن 80 اصله نهال کاج جهت کاشت در مکان مورد نظر گذاشته شده است.
جمشید کاووسی افزود: شهرداری که متولی کاشت و حفظ این درختان است باید پیگیر موضوع بوده وعلت قطع درختان را جویا شود.
وی اظهار داشت: قطع این درختان به صورت نامحسوس به صورت شبانه صورت گرفته و به عقیده بنده کسانی که فیلم آن را در شبکه های مجازی پخش کرده اند، می دانند که چه کسانی مسبب این کار بوده اند.
این مسئول گفت: پلیس فتا و نیروی انتظامی از طریق فیلم پخش شده می تواند مسببین این کار را شناسایی کنند تا آنها پاسخگو شوند.
مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری قزوین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا عامل قطع این درختان را معرفی کرد و گفت: این درختان توسط دانشگاه آزاد اسلامی قزوین کنده شده اند.
محمد صادق مظفری افزود: کاشت این نهال ها توسط شهرداری قزوین انجام شده و مسئولیت نگهداری از آن نیز بر عهده شهرداری بوده است.
وی ادامه داد: درختان به صورت شبانه قطع شده و جای آن تعدادی درخت کاج در محوطه جهت جایگزینی کاشت گذاشته شده است .
وی در پاسخ به این سئوال که علت اصلی قطع این درختان توسط دانشگاه آزاد اسلامی چه بوده و اینکه آیا زمینی که درخت در آن کاشته شده متعلق به دانشگاه است یا خیر پاسخی نداده و جواب آن را به مسئولین دانشگاه واگذار کرد.
مسئول روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین نیز در خصوص این اتفاق گفت: قطع درختی صورت نگرفته بلکه در این محدوده جابجایی درختان صورت گرفته است.
علی رحمانی، اظهار نظر قطعی در این خصوص را به نظر معاونت عمرانی دانشگاه منوط کرد.
7390*3013
خبرنگار :گیتی سیمیاری **انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.