خیرالله رحمانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد 2 هزار و 690 دانش آموز دختر و 2هزار و 280 ئانش آموز پسر هستند.
وی به فعالیت مدارس نمونه دولتی استان قزوین اشاره کرد و گفت: به تفکیک دوره تحصیلی در دوره متوسطه اول هشت مدرسه با 2هزار و 343 دانش آموز، متوسطه نظری 10 مدرسه با 2هزار و 466 دانش آموز و متوسطه فنی و حرفه ای یک مدرسه با 161 دانش آموز در سطح استان قزوین دایر است.
رحمانی ادامه داد: هم اکنون چهار آموزشگاه نمونه دولتی در شهرستان آبیک، چهار آموزشگاه در تاکستان، چهار آموزشگاه در ناحیه یک و چهار آموزشگاه نیز در ناحیه 2 آموزش و پرورش استان قزوین، 2 آموزشگاه در بویین زهرا و یک آموزشگاه در البرز فعالیت می کنند.
وی همچنین گفت: یک هزار و 478 تن از دانش آموزان استان قزوین نیز درچهار آموزشگاه استعدادهای درخشان مشغول تحصیل هستند.
رحمانی خاطرنشان کرد:بر اساس تصویب شورای عالی آموزش و پرورش آزمون ورود به مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان ویژه دانش آموزان پایه ششم حذف شده است.
وی افزود:بر این اساس در سال تحصیلی آینده مدارس نمونه دولتی و استعدادهای درخشان بدون برگزاری آزمون در مقطع متوسطه اول تنها در 2پایه هشتم و نهم دانش آموز خواهند داشت.
معاون پژوهش برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین افزود:با توجه به حاکم بودن نظام ارزشیابی کیفی توصیفی در مقطع ابتدایی هرگونه آزمون موجب استرس این دانش آموزان شده و به این ترتیب حذف آزمون مدارس خاص نتیجه تربیتی و روانی مثبتی بر روی دانش آموزان این مقطع خواهد داشت.
استان قزوین دارای 230 هزار دانش آموز در مناطق 14گانه آموزش و پرورش است.
7388*3013
خبرنگار: پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.