مجید مومنی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 81میلیارد و 640میلیون ریال زکات در استان جمع آوری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 39درصد رشد داشته است.
وی اظهار کرد: از مجموع زکات جمع آوری شده در سال جاری بیش از 33 میلیارد و 890 میلیون ریال واجب و بیش از 18میلیارد و 110میلیون ریال زکات مستحبی و مابقی نیز فطریه بوده است.
مومنی افزود: از این میزان زکات جمع آوری شده 55 میلیارد و 280 میلیون ریال برای امور محرومان در جهت تامین جهیزیه،درمان، تحصیل،مسکن،اطعام وامور معیشتی نیازمندان هزینه شده است.
وی تصریح کرد: همچنین 26 میلیارد و 360میلیون ریال برای اجرای 80 پروژه عمرانی در شهرها و روستاهای استان از جمله مسجد، حسینیه ، خانه عالم،غسالخانه، مرمت و بهسازی معابر و سایر امور هزینه شده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین به اهمیت پرداخت زکات در کاهش فقر اشاره و خاطر نشان کرد: اهمیت زکات باید در میان اقشار مختلف تبیین شود تا هر دستگاهی و هر فردی خود را در اجرای این فریضه الهی مسئول بداند.
مومنی تاکید کرد: همچنین باید از ظرفیت های مختلف در جامعه برای ترویج فرهنگ زکات استفاده شود و باید مسائل مربوط به این حوزه آسیب شناسی و نقاط ضعف و قوت آن شناسایی و مورد بررسی قرار گیرد.
44 هزار و 814 نفر معادل سه درصد جمعیت استان قزوین تحت پوشش خدمات تک و چند خدمتی کمیته امداد امام هستند.
7390*3013
خبرنگار: گیتی سیمیاری**انتشار دهنده : رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.