آرش بهاروند روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در ایستگاه هواشناسی معلم کلایه واقع در شمال شرق استان قزوین بارش 35 سانتیمتر برف به ثبت رسیده است.
وی اضافه کرد: در ایستگاه های هواشناسی سیردان و آوج نیز به ترتیب بارش حدود 40 سانتیمتر و 35 سانتیمتر برف به ثبت رسیده است.
بهاروند همچنین گفت: در دشت قزوین نیز شاهد بارش 15 سانتیمتر برف بوده ایم.
مدیرکل هواشناسی استان قزوین یادآور شد: این بارش ها بی سابقه نیست و در سال های گذشته نیز این میزان برف را در مناطق یاد شده داشته ایم.
وی در خصوص وضعیت هوای استان قزوین در هفته جاری گفت: توده هوای سرد شمالی حاکم بر جو قزوین تا روز پنجشنبه همچنان در منطقه مستقر خواهد بود.
بهاروند با بیان اینکه سامانه بارشی در حال گذر از قزوین است و بارش های کمتری را امروز یکشنبه نسبت به روز قبل در استان شاهد خواهیم بود،گفت: سردترین روز هفته جاری در استان قزوین سه شنبه است و برای امروز نیز وزش بادهای شدید پیش بینی می شود.
وی یادآور شد: در شبانه روز گذشته آوج با منفی 11 سانتیگراد زیر صفر سردترین شهر استان قزوین بود و همچنین وزش باد در تاکستان به 80 کیلومتر در ساعت رسیده است.
وضعیت جوی استان قزوین را 10 ایستگاه سینوپتیک اصلی و تکمیلی، پنج ایستگاه اقلیم شناسی، 33 ایستگاه باران سنجی مکانیکی، 9 ایستگاه باران سنجی اتوماتیک هشدار سیل و سه ایستگاه خودکار جاده ای ثبت و گزارش می کنند.
6104*3013
خبرنگار: ناصر نیلی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.