به گزارش ایرنا، شهردار قزوین شنبه شب در نشست شورای اسلامی شهر قزوین که به منظور تحویل لایحه بودجه سال 97 شهرداری به شورا برگزار شد با اشاره به ویژگی های این لایحه گفت: در این لایحه با اتکا به اقتصاد مقاومتی و ایجاد درآمد پایدار و نگاه محله محوری اسناد بالادستی و برنامه ششم توسعه مد نظر قرار گرفته است.
علی صفری افزود: کل رقم این بودجه 6 هزار و 350 میلیارد ریال است که نسبت به بودجه سال جاری 14درصد رشد داشته است.
شهردار قزوین گفت: 219 پروژه در این لایحه پیش بینی شده که 57 مورد طرح عمرانی، 33 مورد طرح ترافیکی و 31مورد طرح خدمات شهری از جمله آنهاست.
صفری اظهار کرد: بیشترین طرح های پیش بینی شده در بخش عمرانی با 45 درصد و ترافیک با 20 درصد بوده است.
وی ادامه داد: از شاخص های اصلی این بودجه حرکت به بودجه ریزی عملیاتی است تا در این راستا به سمت حسابداری تعدیل شده پیش برویم تا درآمدهای غیرنقدی هم شفاف سازی شود.
صفری خاطرنشان کرد: در این لایحه تلاش شده تا در راستای شفاف سازی تمام ردیف های درآمدی به همراه مستندات ارائه شود.
وی با بیان اینکه در این بودجه رویکردهای برنامه پنج ساله دوم را هم در نظر گرفته ایم ادامه داد:اولویت اصلی ما تکمیل پروه های نیمه تمام شهرداری و حذف هزینه های غیرضروری است.
شهردار قزوین، مناسب سازی معابر برای افراد کم توان جسمی و حرکتی را نیز از دیگر اولویت های این لایحه پیشنهادی اعلام کرد.
وی خاطرنشان کرد: در لایحه پیشنهادی تلاش کرده ایم سازمان های شهرداری را به سمت خودکفایی ببریم و میزان کمک های ما به آنها افزایش کمی نسبت به قبل خواهد داشت.
صفری، تکمیل ساختمان شهرداری و شورای شهر و تقاطع غیر همسطح امام رضا(ع) را از جمله مهم ترین طرح های عمرانی شهرداری در سال اینده ذکر کرد.
وی افزود: در صورت تکمیل نشدن طرح های نیمه تمام علاوه بر نارضایتی اجتماعی خسارت های مالی بیشتری نیز متوجه شهرداری خواهد شد.
شهردار قزوین، افتتاح ساختمان ستاد اقامه نماز و تاسیس خانه های فرهنگ را نیز از دیگر طرح های عمرانی سال آینده ذکر کرد.
وی با بیان اینکه امیدواریم با اعتمادسازی شهروندان نیازهای آنها را در این لایحه برآورده کنیم،گفت: در لایحه پیشنهادی بودجه97شهرداری، اعتبارات سازمان فرهنگی و ورزشی رشد قابل قبولی داشته و به 220 میلیارد ریال رسیده است.
شهردار قزوین گفت: با وجود آن که درآمد منطقه یک پایین تر است تلاش کرده ایم اجرای طرح‌های عمرانی این منطقه خصوصا در زیرساخت های اجتماعی و فرهنگی بالاتر از 2 منطقه دیگر باشد.
وی رشد بودجه گردشگری را نیز از دیگر موارد قابل توجه در این لایحه عنوان کرد و گفت: این لایحه نسبت به امسال در حوزه خدمات شهری نیز با رشد57درصدی رو به رو بوده که سازمان آتش نشانی با 180 درصد و سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی با 190 درصد در راس این موضوع هستند.
وی همچنین از رشد 66 درصدی بودجه فضای سبز شهرداری با نگاه به افزایش نشاط اجتماعی و تامین خدمات زیرساختی به شهروندان خبر داد.
صفری بر ایجاد درآمدهای پایدار برای شهرداری ها تاکید کرد و افزود :شهرداری هم اکنون تنها 060میلیارد ریال در حوزه عوارض نوسازی طلب دارد که اگر از ماده100 به سمت عوارض نوسازی حرکت کنیم به افزایش درآمدهای پایدار کمک زیادی خواهد کرد.
اعتبار در نظرگرفته شده شهرداری قزوین در لایحه بودجه تقدیم شده به شورا برای سال جاری پنج هزار و 160 میلیارد ریال بود.
شهرداری قزوین دارای سه منطقه شهری است.
7388*3013
خبرنگار: پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.