عبدالمحمد زاهدی روز چهارشنبه در جریان بازدید از مناطق بیابانی شهرستان بویین زهرا در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهرستان های بوئین زهرا و آبیک در مسیر تونل بادی قرار داشته و از گذشته در معرض بیابانی و کویر شدن قرار داشتند.
وی همچنین گفت: در حال حاضر 50هزار هکتار طرح مقابله با بیابان زدایی در این مناطق در حال اجراست و امیدواریم در سالهای آینده نیز به تدریج به وسعت اجرای این طرح افزوده شود.
استاندار قزوین ادامه داد: اگر برای احیای دشت الله آباد در این 2 شهرستان به صورت جدی اقدام نشود انتشار ریزگردها استان های قزوین،البرز و تهران را در آینده ای نزدیک گسترش یافته و ما را با تهدید جدی مواجه خواهد ساخت.
زاهدی اضافه کرد: اداره کل منابع طبیعی قزوین توزیع رایگان نهال برای کاشت در مناطق مورد تهدید را در دستور کار دارد و امیدواریم کشاورزان این مناطق نیز در اراضی ملکی خود برای کاشت این نهال ها اقدام کنند.
وی ادامه داد: طرح استفاده از پسآب ها برای احیای مناطق بیابانی شده نیز در حال بررسی است و هنوز در خصوص به کارگیری آنها در احیای این مناطق تصمیم گیری نشده است.
مدیر کل منابع طبیعی استان قزوین نیز در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: 243 هزار هکتار از اراضی استان قزوین در معرض تهدید بیابانی شدن قرار دارند.
علی اکبر اسداللهی افزود: مدیریت واحد و یکپارچه نقش مهمی در احیای این مناطق دارد و امیدواریم با همکاری دستگاه ها و تاکید استاندار در احیا و جلوگیری از بیابان زایی در این مناطق اقدام کنیم.
وی افزود: حدود 26 هزار هکتار از اراضی غرب جاده قزوین به بویین زهرا که اراضی شخصی هستند به حال خود رها شده و امیدواریم با اهتمام کشاورزان برای احیای آنها اقدام شود.
وی افزود: 90 هزار هکتار کانون بحرانی در منطقه بوئین زهرا و آبیک شناسائی شده است که در صورت بی توجهی به جلوگیری از گسترش آنها با تهدید جدی مواجه خواهیم شد.
243 هزار هکتار از اراضی استان قزوین در معرض بیابانی شدن قرار دارند.
6101*3013
خبرنگار:هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.