به گزارش ایرنا، نصرالله پریچهره روز یکشنبه در مجمع انتخاباتی هیات بسکتبال استان قزوین افزود: برای همگانی کردن این رشته در کشور از ظرفیت های آموزش و پرورش استفاده خواهیم کرد.
وی با اشاره به لزوم فراگیر شدن رشته های ورزشی در بین جامعه با هدف تقویت نشاط و تندرستی بین مردم، اضافه کرد: ورزش همگانی به فرموده مقام معظم رهبری مانند دامنه یک کوه است و همه لازم نیست به قله رسیده و پرچم را در آن نصب کنند.
پریچهره در ادامه توجه به بخش قهرمانی را نیز مهم دانست و گفت: امروز ورزش به یک صنعت تبدیل شده و با ایجاد یک باشگاه می توان چندین شغل ایجاد کرد.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به قابلیت های ورزش قزوین از جمله در بسکتبال و وجود سابقه طولانی در این خصوص، گفت: نخستین سالن بین المللی این رشته در کشور در قزوین ایجاد شده بود.
پریچهره در ادامه با اشاره به پیش رو بودن مجمع انتخابات ریاست فدراسیون، گفت: ثبت نام افراد مختلف برای شرکت در مجع انتخاباتی را به فال نیک می گیریم و امیدواریم با حضور یک فرد قدرتمند شاهد رشد و ترقی بسکتبال ایران باشیم.
وی از تلاش های محمود مشحون نیز قدردانی کرد و گفت: خدمات رییس سابق فدراسیون بسکتبال را نباید نادیده گرفت چرا که بسکتبال ایران با تلاش های وی زنده و جهانی شد.
پرچهره در ادامه از رایزنی فدراسیون برای کسب میزبانی مسابقات غرب آسیا توسط باشگاه پتروشیمی خبر داد و افزود: برگزاری رقابت های بین المللی در کشور به ارتقای سطح فنی بسکتبالیست های حرفه ای کمک می کند.
وی با اشاره به لزوم ارتقای سطح فنی مربیان بسکتبال،افزود: ارتقای جایگاه و درجه مربیان به سمت بین المللی و بالاتر را نیز مورد توجه قرار داده ایم تا شاهد رشد توانمندی های مربیان و استعدادهای آنان باشیم.
سرپرست فدراسیون بسکتبال با تاکید بر حمایت از قهرمانان ورزشی،افزود: بسیاری از مواقع نه تنها امکانات به ورزشکار داده نمی شود بلکه جلوی پرواز وی نیز گرفته می شود و امیدواریم شاهد این گونه موارد ناامید کننده نباشیم.
سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین نیز در این مجمع گفت: بسکتبال رشته آکادمی و دانشگاهی است و ورزشکاران و مربیان و داوران این رشته از نظر اخلاقی و تحصیلی زبانزد هستند.
عباس علایی مقدم افزود: این رشته در سطح کلان از نظر آمایشی حرف برای گفتن دارد و می تواند در سطح منطقه ای و آسیایی نیز خود را بیش از پیش به نمایش بگذارد.
وی افزود: امروز اگر بسکتبال قزوین روند رو به رشد داشته است به دلیل وفاق هیات این رشته بوده است که امیدواریم در دوره جدید نیز تداوم یابد.
این مسئول ادامه داد: باید با برنامه چهارساله بتوانیم انتظارات و توقعات دوستداران بسکتبال در قزوین را برطرف کرده و به جایگاه اصلی خود در این رشته دست یابیم.
در این مجمع، مجید کشاورز مقدم با کسب 15 رای به عنوان رییس جدید هیات بسکتبال استان قزوین انتخاب شد.
یک هزار و 600 بیمه شده ورزشی در رشته بسکتبال با هفت باشگاه فعال در استان قزوین وجود دارد.
6101*3013
خبرنگار: هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.