به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان قزوین، محمد رضا آذربایجانی افزود: به دلیل تخلف صورت گرفته دستور مهر و موم یک واحد مرغداری غیر مجاز توسط مقام قضایی استان صادر شد.
وی اظهار کرد: با توجه به گزارش های واصله به دامپزشکی تاکستان، در خصوص وجود یک واحد غیر مجاز مرغ تخمگذار تجاری در منطقه خورهشت، بلافاصله کارشناسان این اداره به محل اعزام و نسبت به بررسی موضوع اقدام نمودند و نمونه برداری برای انجام آزمایشهای مربوطه را انجام دادند.
وی تصریح کرد:پس از دونوبت کارشکنی صاحب مرغداری در نهایت تمامی مرغ های مذکور با همکاری مامورین کلانتری یحیی آباد و با حضور یگان امداد فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان تاکستان با در نظر گرفتن چارچوب قانونی و شرایط بهداشتی به کشتارگاه مرغ آبیک اعزام و کشتار شد.
آذربایجانی اضافه کرد: با توجه به شرایط حساس منطقه از منظر تراکم واحدهای پرورش طیور، پرورش غیر مجاز طیور و ماکیان می تواند خسارات اقتصادی جبران ناپذیری را به صنعت مرغداری وارد کند.
این مسئول افزود: دامپزشکی برای حفظ سلامت و برقراری امنیت زیستی و حمایت از سرمایه گذاران قانونی ( مرغداران دارای پروانه ) از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد و با تمام توان و قاطعیت کامل با متخلفان و تهدید کنندگان این امر برخورد قانونی را به عمل خواهد آورد.
وی به مدیران واحدهای پرورش طیور توصیه کرد با توجه به شروع فصل سرما ضوابط بهداشتی قرنطینه ای را در واحدهای تحت پوشش رعایت کنند.
استان قزوین دارای 149 دامپزشک، 19کارشناس وشش کارشناس ارشد و 103 کاردان دامپزشکی است.
7390*3013
خبرنگار: گیتی سیمیاری**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.