به گزارش ایرنا،علی عباسی روز سه شنبه در نشست شورای توسعه مدیریت استان قزوین با بیان اینکه در حال حاضر یک برنامه استراتژیک، هدفمند و برنامه ریزی شده برای مدیران کنونی و تربیت مدیران آینده نداریم،افزود: مدیران هرازگاهی در یک دوره مدیریتی شرکت می کننند ولی نیاز آموزشی با نیاز مدیران سازگاری ندارد.
این مسئول همچنین اظهار کرد: تاکنون آنگونه که باید توانمندی های مدیریتی را در اشخاص و منابع خود شناسایی نکرده ایم که این رویه باید تغییر یابد.
وی در ادامه گفت: 88 درصد از مدیران این وزارتخانه مدیریت را به شکل تجربی کسب کرده اند و این کار زمان و هزینه های بسیاری برای ما به دنبال داشته است.
این مسئول اضافه کرد: طرح بهبود و توسعه هرم مدیریتی وزارت جهاد کشاورزی در سال 93 کلید خورد چرا که به این نتیجه رسیدیم، ممکن است در آینده با چالش های مدیریتی مواجه شویم.
معاون مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت جهاد کشاورزی افزود: بهبود و توسعه هرم مدیریتی وزارت جهاد کشاورزی با سه رویکرد اصلی شناسایی کارشناسان مستعد و واجد شرایط، مقایسه آنان با ویژگی های یک مدیر شایسته و توانمندسازی و سپس جانمایی آنان در بانک مدیران وزارت برای انتخاب و انتصاب مدیریتی آتی دنبال می شود.
این مسئول وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به ضرورت کاهش میانگین سنی مدیران در وزارت جهاد کشاورزی،گفت: هرم سنی مدیران ما بالا است.
وی ادامه داد: اگرچه سن بالا از لحاظ تجربه یک امتیاز محسوب می شود ولی متاسفانه از سال 94 تا 96 این مدیران فوج فوج از وزارت جهاد کشاورزی بازنشسته و خارج شده اند.
عباسی افزود: مشکل به وجود آمده این است که افراد منصوب شده به جای مدیران بازنشسته در این زمینه تربیت نشده اند و با آزمون و خطا دوره خود را پشت سر می گذارند.
وی اظهار کرد: شاید ما یک مشتی از خروار باشیم و به همین دلیل تمامی چالش ها و آسیب ها را در طرح بهبود و توسعه هرم مدیریتی وزارت جهاد کشاورزی را شناسایی کرده و برای توانمندسازی مدیران کنونی و مدیران آینده اقدام نموده ایم.
رییس سازمان جهاد کشاورزی قزوین نیز در این نشست گفت: توانمند سازی مدیران و شیوه جذب مدیران آینده از برنامه های جهاد کشاورزی است و این برنامه از سال جاری به عنوان یک طرح آزمایشی در استان اجرایی شده است.
علی اکبر متقی فر با بیان اینکه دانش مداری و شایسته سالاری بر مبنای اخلاق اسلامی در دستور کار این طرح قرار دارد،افزود: ایجاد بستر مناسب برای اعطای پاداش،تسهیل جابه جایی و گردش شغلی در سازمان ها،شناسایی نیازهای آموزشی هدفمند برای توانمند سازی مدیران کنونی وکارکنان مستعد از جمله اهداف این طرح است.
مهندسی ماموریت ها و وظایف وزارت، بررسی اندازه مطلوب و منطقی وزارت با اعمال سیاست واگذاری تصدی ها، یافتن راهکارهای مناسب به منظور انجام وظایف، خدمات و ماموریت های وزارت به روش غیردولتی و بهینه سازی ساختار اداری و انسانی از جمله وظایف مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت جهاد کشاورزی است.
6101*3013
خبرنگار: هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.