به گزارش ایرنا عبدالمحمد زاهدی روز شنبه در کارگروه پسماند استان که با حضور سیده حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی برگزار شد افزود: باید به شکل منسجم تر و ویژه به مسئله مدیریت پسماند رسیدگی کرد.
وی اضافه کرد:باید در خصوص طرح های مدیریت پسماند همه مدیران با کار کارشناسی و جلسات فنی وارد عمل شوند تا بتوان نتایج آن را دقیق تر و سریعتر مشاهده کرد.

***سود سرمایه گذار در طرح ها نباید فراموش شود
نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: سایت محمدآباد با سرمایه گذاری بخش خصوصی راه اندازی شده وباید منفعت این سرمایه گذار نیز تامین شود.
سیده حمیده زرآبادی افزود:از اقدامات دستگاه های اجرایی تشکر می کنیم اما نحوه رفتار با سرمایه گذاران در استان درست نیست.
زرآبادی ادامه داد:پسماند در استان صنعتی و کشاورزی قزوین از اهمیت زیادی برخوردار است و باید سرمایه گذار با رفع مشکلات استان انتفاع شخصی نیز داشته باشد.

***روزانه 700 گرم زباله توسط هر شهروند قزوینی تولید می شود
معاون عمرانی استاندار قزوین نیز در این نشست با اشاره به فرهنگ سازی در زمینه مدیریت پسماند اگفت:تولید زباله در استان روزانه برای هر نفر 700 گرم است که این رقم در کشورهای پیشرفته 450 گرم است.
علی فرخزاد ادامه داد: پسماندهای استان به انواع کشاورزی ،صنعتی ، عفونی و عادی تقسیم بندی می شوند و برای مدیریت این پسماندها یک سایت پسماند با 111 هکتار در قزوین راه اندازی شده است.
وی افزود:در حوزه جمع آوری و مدیریت پسماندهای عفونی از استان های پیشرو هستیم و سالانه یارانه زیادی به آن پرداخت می شد.
وی افزود:کارگروه های پسماند در برخی از فرمانداری ها فعال است و باید در برخی از فرمانداریها فعال تر شوند تا موضوعات شهرستانی نیز حل شود.
6101*6012 خبرنگار:هادی درزی رامندی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.