در این گزارش که به قلم فریبا قاسمی نوشته شده، آمده است چندی پیش به نقل از یکی از نمایندگان مجلس قزوین خبری از کاهش بودجه سال 97منتشر شدکه بودجه کل کشور در سال جاری، 345 هزار میلیارد تومان می باشد و بودجه سال آینده، با تغییراتی همراه استریال به گونه‌ای که میزان بودجه پیش‌بینی شده برای سال آتی 324 هزار میلیارد تومان است.
حال باید دید با کاهش بودجه کشور،بودجه استان قزوین نیز به نسبت سال جاری کاهش می‌یابد؟
در این گزارش ابوالفضل یاری رئیس سازمان برنامه و بودجه استان درباره پیامدهای کاهش بودجه در سال آینده به فروردین امروز گفته است: اخباری که تاکنون در خصوص کاهش بودجه استان شنیده‌ایم به درستی منعکس نشده ‌است و بودجه استان در سال 97کاهش پیدا نمی‌کند.
او با اشاره به صحبت‌های نمایندگان مجلس در مورد بودجه قزوین که در شورای اداری بیان شده بود، می‌گوید: هنوز لایحه‌ای برای تخصیص بودجه استان نوشته نشده‌ است و تکلیف بودجه استان در بهمن ماه مشخص می‌شود.
یاری ادامه می‌دهد: نمایندگان مجلس در جلسه شورای اداری در خصوص بودجه پیشنهادی کل کشور از سوی دولت مناظره داشتند و به احتمال زیاد نمایندگان مردم در بهارستان این بودجه را افزایش می‌دهند.
البته رئیس سازمان برنامه وبودجه قزوین معتقد است: شاید بخشی از اعتبار هزینه‌های متفرقه کم شود اما به طور کلی سیاست‌های دولت بر این است که بودجه پیشنهادی خود را کم ارائه دهد، چراکه می‌داند این مبلغ در مجلس افزایش می‌یابد و نباید نگران کاهش بودجه در استان باشیم؛چراکه یکی از سیاست‌های استان بر این است که بودجه سال آینده را به نسبت سال جاری افزایش دهیم.
او در ادامه تصریح می‌کند: بر اساس سیاست‌های بودجه‌ریزی در سال 97، تمام اعتبارات دستگاه‌های اجرایی استان مبتنی بر عملکرد اختصاص می‌یابد و به دنبال آن رشد اقتصادی و اشتغالزایی با رویکرد اقتصاد مقاومتی از سیاست‌های سازمان برنامه ریزی و بودجه است.
فروردین امروز در شماره جدید، در پی انتقادهای رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در پی سفر به قزوین به مسکن مهر به وضعیت 'ناحیه شهری مهرگان' پرداخته و موانع سرمایه گذاری در قزوین را با وجود تاکیدات استاندار بررسی کرده ‌است.
همچنین این شماره از فروردین امروز شکل گیری جریان سوم اعتدال در کنار اصولگرایان و اصلاح طلبان را مطرح کرده است که آیا چنین جریانی توانسته در معادلات سیاسی قزوین نقشی داشته باشد یا خیر.
باشگاه‌داری شهرداری که این روزها نقل محافل ورزشی شده و بررسی ایجاد دانشگاه خوشنویسی در قزوین از دیگر گزارش های فروردین امروز است.
استان قزوین دارای 107رسانه اعم از خبرگزاری، پایگاه خبری، ماهنامه، هتفه نامه و روزنامه است.
7388*3013
خبرنگار: پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.