به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، مجید اسماعیلی روز یکشنبه افزود: این میزان کود توقیف شده شامل پنج هزار کیسه 50 کیلویی انواع کودهای غیر مجاز کشاورزی شامل سوپر فسفات تریبل،دی آمونیوم فسفات،اوره،سولفات پتاسیم، ماکرو گرانوله و کلرو پتاسیم بوده است.
وی اظهار کرد: این کودهای غیرمجاز توسط برخی افراد سودجو در داخل قزوین و استان های همجوار از ترکیب مواد جامد نظیر خاک ،گچ و مواد غیر مجاز حاوی فلزات سنگین در مراکز غیر معتبر با قیمت های پایین عرضه می شود.
اسماعیلی اظهار کرد: این افراد اقدام به عرضه و فروش غیر مجاز کودهای شیمیایی با نام و نشان دولتی (شرکت خدمات حمایتی کشاورزی) کرده بودند.
این مسئول با اشاره به عواقب استفاده از این کودها برای محصولات کشاورزی، تصریح کرد: استفاده از کودهای شیمیایی غیر مجاز در مزارع و باغ ها باعث کاهش شدید عملکرد محصول در واحد سطح،کاهش کیفیت محصولات کشاورزی تولیدی،ایجاد آلودگی در منابع آب و خاک، تخریب اراضی کشاورزی و در نهایت آلودگی محیط زیست می شود.
وی اضافه کرد: در کودهای غیر مجاز، وجود عناصرغیر مجاز و فلزات سنگین می تواند سلامت جامعه را نیز به مخاطره بیاندازد.
اسماعیلی خاطر نشان کرد: هم اکنون 44 کارگزار زیر پوشش شرکت خدمات حمایتی در سطح استان آماده ارائه خدمات به کشاورزان استان هستند.
6104*3013
خبرنگار: ناصر نیلی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.