امیر خسته بند روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: متاسفانه توسعه ورزش های نو و جذب نشدن ورزشکاران به این رشته موجب رکورد ورزش زورخانه ای استان شده است که باید با تغییر این رویه شاهد ارتقای جایگاه این ورزش در سطح استان و کشور باشیم.
این مسئول ورزشی گفت: تلاش می کنیم در دوره سرپرستی تعامل با دستگاه ها و نهادها به منظور حمایت از ورزش زورخانه ای را بیشتر کنیم و علاوه بر آن شرکت در مسابقات و جذب ورزشکاران جدید را در دستور کار خود قرار دهیم.
وی اضافه کرد: جذب خردسالان، نونهالان و نوجوانان به این رشته ورزشی یکی از اهداف مهم ما برای رشد این رشته است و در همین راستا آموزش ورزش زورخانه ای را در مدارس و دبستان های استان آغاز کرده ایم.
خسته بند افزود: سال گذشته آموزش ورزش زورخانه ای و پهلوانی را در مدرسه نخبگان با 200 دانش آموز پیگیری کردیم و در سال جاری نیز آموزش و تمرین این رشته در مدارس حکمت یک و 2 ادامه دارد.
وی با بیان اینکه متاسفانه این رشته ورزشی در سطح کشور و استان دیده نشده و مورد توجه قرار نمی گیرد و تنها در افتتاحیه ها و همایش ها از این ورزش اصیل و ایرانی بهره برداری می شود، گفت: مسئولان برای احیای این ورزش که مورد توجه مقام معظم رهبری نیز قرار داشته باید تلاش کنند.
این مسئول ورزشی گفت:امیدواریم با انعقاد تفاهم نامه با صدا و سیما و آموزش و پرورش شاهد توسعه این رشته ورزشی در میان مردم باشیم.
10 زورخانه فعال در سطح استان قزوین وجود دارد.
6101*3013
خبرنگار: هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.