محمد همتیان در گفت و گو با ایرنا افزود: این تفاهمنامه در نشست هم اندیشی و بررسی مشکلات شهر اقبالیه که با حضور حمیده زرآبادی، نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز و شهردار این شهر برگزار شد، مبادله شد.
وی ادامه داد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همواره برای رفع مشکل مسکن محرومان آماده همکاری با ارگان ها و سازمان های ذیربط بوده و در این خصوص نیز با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، زمین مورد نیاز برای فاز اول این طرح در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: شهرداری اقبالیه نیز برای حذف حاشیه نشینی و خانه دار شد محرومان، براساس تفاهم نامه منعقد شده با بنیاد مسکن، تضمین منابع مالی از جمله تامین منابع مالی، مصالح و و تسهیلات برای 200 واحد را در نظر گرفته است.
به گفته وی، شهرداری اقبالیه همچنین براساس تفاهم نامه یاد شده در ارائه خدمات فنی از جمله صدور پروانه ساخت، عوارض تراکم و کمیسیون های مربوطه با این نهاد همکاری لازم را به عمل خواهد آورد.
همتیان یادآور شد: برای هر یک از واحدهای مورد نظر 400 میلیون ریال تسهیلات از سوی بانک مسکن و 200 میلیون ریال نیز از سوی بانک رسالت با کارمزد 2 درصد در نظر گرفته شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین افزود: باید با ایجاد همفکری و تعامل بین دستگاه های متولی زمینه بهره برداری از مسکن برای محرومان جامعه را روز به روز فراهم آوریم.
شهر اقبالیه با 70 هزار جمعیت در 8 کیلومتری جنوب قزوین و در حاشیه جاده قدیم قزوین - همدان واقع شده است.
استان قزوین دارای پنج شهرستان، 25 شهر و 842 روستای دارای سکنه است.
8054/ خبرنگار: رضا اسدی ** انتشاردهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.