ایرج زاهدپور شامگاه یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به وقوع حریق در سطح حدود 150 هکتار از مراتع طارم سفلی در استان قزوین، افزود: از دیشب عملیات اطفای حریق با حضور بخشدار در منطقه، نیروهای امدادگر،نیروهای بسیجی و آتش‌نشانان آغاز شده اما به دلایل صعب العبور بودن منطقه و ویژگی های خاص آن خاموش کردن آتش با دشواری پیش می رود.
زاهدپور ادامه داد: هماهنگی های لازم با جمعیت هلال احمر، یگان های محیط زیست و منابع طبیعی برای اعزام گروه های مدیریت بحران به منطقه صورت گرفته و با تلاش های این گروه های اعزامی مرحله اول اطفای حریق تا صبح امروز انجام شد.
وی افزود: اما وزش باد و شرایط منطقه موجب شد حریق بار دیگر به نقاط مختلف منطقه سرایت کرده و کماکان عملیات اطفا ادامه یابد.
مدیر کل بحران مدیریت بحران استانداری قزوین اضافه کرد: در این راستا 2 فروند هواپیمای ویژه و 35 نیروی ارتش و نیروهایی از سپاه پاسداران برای اطفای حریق به منطقه اعزام شده اند و امیدواریم با همکاری جمعی شاهد اطفای این حریق باشیم.
زاهدپور با اشاره به دلیل آتش سوزی گفت:احتمالا آتش افروزی توسط چوپانان و یا شکارچیان عامل اصلی این حریق بوده که با وزش باد به سایر مراتع سرایت کرده است.
آتش سوزی در اراضی منابع طبیعی واقع در حسین آباد طارم رخ داده است.
طارم سفلی یکی از بخش های شهرستان قزوین واقع در شمال غربی استان قزوین است.
6101*
خبرنگار:هادی درزی رامندی**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.