به گزارش ایرنا،عبدالمحمد زاهدی روز پنجشنبه در دیدار با سرمایه گذاران یک شرکت ترکیه ای که قرار است در شهرک صنعتی کاسپین قزوین فعالیت کند، افزود: سرمایه گذاران خارجی پس از بررسی های خود، ایران و قزوین را برای سرمایه گذاری انتخاب می کنند که نشان از مطالعه قبلی آنها دارد.
وی اضافه کرد: ایران و به ویژه قزوین دارای موقعیت بسیار خوبی در زمینه های اقتصادی می باشد و طرح های سرمایه گذاری در بخش های مختلف صنعتی ، کشاورزی و گردشگری را به شکل مناسبی پاسخگو است.
استاندار قزوین گفت: مجموعه مدیران استان حامی سرمایه گذاری خارجی هستند و در این زمینه همکاری های ویژه را برای تسریع در سرمایه گذاری خواهند داشت.
زاهدی با بیان اینکه امیدواریم با همکاری همه دستگاه ها شاهد جذب سریع تر سرمایه گذار خارجی در استان باشیم، افزود: سرمایه گذاری یک رابطه اقتصای 2 سویه است و باید با ایجاد اعتماد و اطمینان زمینه بهره برداری برای هر 2 طرف فراهم شود.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین نیز در این دیدار گفت: 11 هکتار از اراضی شهرک صنعتی کاسپین به این شرکت ترکیه ای واگذار شده و در طول چند ماه آینده کلنگ احداث عملیات اجرایی واحد تولیدی آن در مرحله نخست با سرمایه‌گذاری 45 میلیون یورویی به زمین زده خواهد شد.
حمیدرضا خانپور میزان اشتغال مستقیم این طرح صنعتی را 300 نفر عنوان کرد و افزود: براساس برنامه اعلامی از سوی این شرکت در نیمه دوم سال 97، قطعه اول آن با اشتغال 60 نفر راه‌اندازی می‌شود و قطعه های دوم و سوم نیز تا سال 98 به بهره‌برداری می‌رسند.
نماینده ارشد شرکت AGT ترکیه نیز در این دیدار گفت: قزوین نخستین مکان استقرار شرکت سرمایه‌گذاری AGT ترکیه در ایران است و با استقرار آن چندین شرکت دیگر از این کشور برای سرمایه گذاری وارد ایران و استان می شوند.
کورتولوش توپال‌اغلو افزود: پس از ارزیابی استان‌های ایران و شناسایی و انتخاب شهرک صنعتی کاسپین، به زودی کار احداث کارخانه ما در این مکان آغاز خواهد شد.
شرکت سرمایه‌گذار خارجی AGT ترکیه به عنوان یکی از سه برند برتر ترکیه در زمینه تولید محصولات صنایع چوب است که ایران را به عنوان نخستین کشور برای سرمایه‌گذاری خارجی انتخاب کرده است.
6101*3013
خبرنگار:هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.