سیاووش شمسی پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سالم بودن هوای قزوین به لحاظ عدم آلودگی با توجه به داده ها و اندازه گیری های انجام شده توسط یک ایستگاه ثابت سنجش پارامترهای آلاینده هوا متسقر در چهار راه ولیعصر (عج ) بررسی می شود.
وی اظهار کرد : در سال گذشته وضعیت هوای قزوین به لحاظ داشتن آلودگی در حدود 20روز در وضعیت هشدار قرار داشت ولی خوشبختانه در سال جاری میزان آلودگی به مرز هشدار نرسیده است .
شمسی پور ادامه داد: در حال حاضر دو ایستگاه سنجش آلودگی هوا در شهر قزوین و آبیک فعال است که به هشدار دهنده های منوکسید کربن ، ازن، دی اکسید گوگرد ، منوکسید نیتروژن ، دی اکسید نیتروژن و ذرات معلق مجهز هستند.
به گفته وی در سال جاری ایستگاه سنجش آلودگی هوای شهر قزوین در بدترین شرایط میران آلودگی را حدود 80میلی گرم بر متر مکعب گزارش داده این در حالی است که استاندارد رسیدن به مرز هشدار 100میلی گرم بر متر مکعب است .
شمسی پور اضافه کرد:از ابتدای سال جاری تا کنون در شهرستان آبیک تنها یک روز در ایام تابستان میزان سنجش آلوگی هوا به بالای 110میلی گرم بر متر مکعب رسید .
وی ادامه داد: بحث آلودگی هوا و مشکلات ناشی از آن یکی از مباحث جدی و معضلات اساسی نه تنها در استان و کشور است بلکه در اکثر کشورهای صنعتی و درحال توسعه مطرح می باشد .
ایستگاههای سنجش میزان پارامترهای آلاینده هوا را در هر لحظه اندازه گیری و به صورت میانگین گزارش می کنند که اعداد این شاخص مردم را قادر به تعیین سطح آلودگی هوا در یک محل خاص در حد پاک ، سالم ، ناسالم و خطرناک می کند.
7390خبرنگار: گیتی سیمیاری**انتشار دهنده: علی حیدرشاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.