به گزارش ایرنا، سرهنگ حمید محبعلی روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: شهروندان استان از ابتدای سال جاری 114 هزار و 294 تماس تلفنی با سامانه 110 پلیس داشتند که 49 درصد آن منجر به عملیات پلیسی شده است.
وی با اشاره به اینکه 14 درصد تماس مردم با پلیس 110 مربوط به راهنمایی و ارشاد بوده است، یادآور شد: یک درصد تماس شهروندان با پلیس 110 غیرقابل بررسی تشخیص داده شده که خوشبختانه با انجام کارهای فرهنگی و اطلاع رسانی صورت گرفته امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در این زمینه با کاهش 11 درصدی تماس های غیرقابل رسیدگی روبرو بوده ایم.
به گفته وی، بیشترین تماس مردم با پلیس 110 که منجر به عملیات پلیس شده به ترتیب مربوط به امور راهوری مانند تصادف ها، جرائم مربوط به اموال و اشخاص عمومی مانند مزاحمت و درگیری، موادمخدر و اختلاف های خانوادگی بوده است.
سرهنگ محبعلی در ادامه با اشاره به نزدیک بودن به زمان بازگشایی مدارس، گفت: در حوزه انتظامی، ایجاد امنیت و آرامش مردم و به خصوص دانش آموزان وظیفه ذاتی پلیس است و در این راه، نیروی انتظامی با استفاده از تمام توان و ظرفیت خود تلاش دارد تا با اجرای طرح های از پیش تعیین شده در این حوزه موفق عمل کند.
به گفته وی، در کنار اجرای طرح های ترافیکی مورد نیاز، ارتقای امنیت در بخش پیرامونی مدارس، نظارت بر صلاحیت رانندگان سرویس مدارس و جلوگیری از مزاحمت های احتمالی از جمله اقدام های معاونت عملیات فرماندهی انتظامی استان همزمان با بازگشایی مدارس در سطح شهرهای استان است.
وی، آموزش های همگانی را یکی از رویکردهای مهم پلیس در طول سال دانست و افزود: آموزش های مورد نظر از سوی کارشناسان پلیس همه ساله با همکاری مراکز آموزشی از جمله آموزش و پرورش و دانشگاه های سطح استان به طور مرتب برگزار می شود.
این مسئول انتظامی در پایان از شهروندان خواست تا هرگونه موارد مشکوک را به پلیس اطلاع داده و به اولیای دانش آموزان نیز توصیه کرد تا در صورت بروز هر گونه مزاحمت برای فرزندانشان در مسیر مدرسه، با پلیس تماس بگیرند.
8054*3013
خبرنگار: رضا اسدی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.