به گزارش ایرنا، فریدون همتی روز سه شنبه در جشنواره شهید رجائی که با هدف تقدیر از برگزیدگان نظام اداری استان قزوین برگزار شده بود، افزود: بهره ور کردن مصرف آب، تغییر الگوی کشت،استفاده از واحدهای دانش بنیان و توسعه گلخانه ها در راستای ارتقای کشاورزی استان صورت گرفته است.
و با بیان اینکه به دلیل فرسودگی کمباین های کشاورزی 25 درصد از محصولات استان به هدر می رود ، اظهار کرد: با بهره گیری از توان بخش خصوصی این میزان باید کاهش یابد.
وی افزود:180 هزار هکتار از اراضی استان قزوین باید به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شود که تاکنون عملیات اجرایی 40 هزار هکتار در استان آغاز شده و در سالجاری نیز اجرای آبیاری قطره ای در 50 هزار هکتار از اراضی استان را سیاست گذاری کرده ایم.
وی با اشاره به ظرفیت های بخش صنعت استان قزوین گفت: در استان دانش، توانایی، نگرش و بینش بخش خصوصی بسیار بالا است و باید بخش دولتی با حمایت های خود بستر و زمینه حضور بیشتر بخش خصوصی را در فعالیت های اقتصادی و بخش صنعت فراهم سازد.
همتی افزود:در سال گذشته صادرات استان قزوین به مرز 675 میلیون دلار رسید که با همت بخش خصوصی و دولتی محقق شد و نشان داد هرچقدر به بخش خصوصی در واگذاری امور بیشتر اعتماد شود میزان بهره وری افزایش خواهد یافت.
استاندار قزوین خاطر نشان ساخت:در سال گذشته حمایت از یک هزار و 228 واحد را با 13 هزار میلیارد و 500 میلیون ریال در دستور کار قرار دادیم که در نتیجه به افزایش نشاط ،احیای واحدهای تولیدی و ثبات اشتغال در استان منجر شد.
این مسئول ادامه داد:سال گذشته یکصد واحد تولیدی کوچک،متوسط و بزرگ تعطیل شده را احیا کرده و به چرخه تولید بازگرداندیم و در سالجاری نیز 500 واحد را با این هدف شناسائی کرده و به زودی برای احیای آنها اقدام خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه استان قزوین با داشتن آثار طبیعی،تاریخی و زیارتی ظرفیت های بسیار زیادی در بخش گردشگری دارد افزود:احیای بازار شهر قزوین،گاراژها،گرمابه ها،کاروان سراها وآب انبارها را با کمک شهرداری و تفاهم میراث فرهنگی در دستور کار قرار داده ایم و امیدواریم گام های موثری با همکاری و تعامل دستگاه ها در این خصوص برداریم.
همتی خاطر نشان ساخت:احداث هتل های پنج ستاره در آبگرم و هتل آپارتمان در شهر قزوین ، پارک باراجین و دریاچه اوان نقش بسیار مهمی در افزایش میزان گردشگران داخلی و خارجی در استان ایفا خواهد کرد و احداث راه های دسترسی در منطقه الموت نیز در این راستا موثر واقع خواهد شد.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بخش آب و فاضلاب گفت:پروژه انتقال آب شرب سد طالقان به قزوین که آرزوی دیرینه مردم قزوین بود در سفر دولت به استان مصوب شد و این طرح که آب شرب 198 روستا و 15 شهر استان را تامین می کند هم اکنون در مرحله مناقصه تصفیه خانه و انتقال خطوط قرار دارد.
وی با اشاره به بخش سلامت گفت:در این بخش شاخص های قابل قبول با توجه به جمعیت و میزان تردد استان وجود نداشت و به همین دلیل احداث یک هزار تخت خواب و بهره برداری از 159 پروژه سلامت و درمان را با مشارکت وزارت بهداشت،دانشگاه علوم پزشکی واستانداری قزوین در استان شروع کردیم .
همتی با اشاره به ساماندهی روستاها افزود:تخصیص 100 درصدی ارزش افزوده نقش بسیار موثری در ساماندهی روستا و افزایش فعالیت های عمرانی آنها ایفا خواهد کرد و باید از این اقدام موثر مجلس شورای اسلامی تقدیر و تشکر کرد.
وی ادامه داد:در بخش علمی و فرهنگی با توسعه شرکت های دانش بنیان و ایجاد پیوند میان این شرکت ها و سرمایه گذاران موفق شدیم میزان بهره وری از منابع آب وخاک را افزایش دهیم.
استاندار قزوین با اشاره به بخش راه و ارتباطات افزود:احداث خط دوم راه آهن تهران-قزوین،احداث راه های الموت به کلاچای و رحیم آباد و آسفالت و بهسازی مسیرهای قزوین-الموت شرقی،قزوین-آبیک،دانسفهان- رحیم آباد،بوئین زهرا-ساوه و آوج به همدان گشایش های بسیار زیادی را برای استان به دنبال خواهد داشت.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ارزیابی دستگاه های اجرایی استان افزود: در ارزیابی دستگاه های اجرائی استان شاخص های استانی نیز در کنار شاخص های عمومی و تخصصی قرار گرفت و حتی این شاخصه ها در جشنواره ملی شهید رجائی نیز برای اعمال در سالهای بعد پذیرفته شد.
وی ادامه داد:با توجه به ارزیابی های صورت گرفته چندین دستگاه به عنوان دستگاه برتر شناخته و برگزیده شدند و البته این به معنای نمره نامطلوب و عملکرد پایین سایر دستگاه های اجرائی استان نیست.
همتی افزود:همه بخش ها و دستگاه ها وقتی با توجه به محدودیت ها و شرایط دولت مورد ارزیابی قرار گیرند نمره مطلوب و مورد نظر را به دست می آورند آنچنانکه مردم نیز به این دستگاه ها با مشارکت 83 درصدی خود در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها نمره دادند.
استاندار قزوین ادامه داد:مردم از خدمات دولت و نظام راضی هستند چون مسئولان با تمامی محدودیت ها و کمبودها در مسیر آرمان های انقلاب و امام و خدمت رسانی به مردم نهایت سعی و تلاش خود را به کار می گیرند.
همتی از دستگاه های نظارتی و اجرایی استان در دوره عملکرد خود تقدیر و تشکر کرد.
در پایان این مراسم با اهدای لوح از دستگاه های برتر استان در ارائه خدمات به مردم تقدیر شد.
6101/6012خبرنگار:هادی درزی رامندی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.