به گزارش ایرنا،فریدون همتی روز شنبه در آئین بهره برداری از راکتور هوشمند تولید انرژی خورشیدی در پارک علم و فناوری قزوین افزود: ما باید با توسعه شرکت های دانش بنیان به سرعت به کشف رمز و رازهای محیط خود پیش برویم و با رازگشایی از اطراف خود در کشف نعمت های الهی و نیل به سعادت جامعه تلاش کنیم.
همتی ادامه داد: پیشرفت شرکت های دانش بنیان نشان می دهد، آینده در قبضه این شرکت ها خواهد بود و هر واحدی که محصولات خود را با این شرکت ها و به شکل با کیفیت نسازد از قافله بازخواهد ماند.
وی با اشاره به هشت میلیون دلار فروش ارزی محصولات شرکت دانش بنیان سال گذشته در کشور،افزود: این نوع خبرها امیدوار کننده است و باید برای تداوم این روند، پارک علم و فناوری برنامه منظم و مشخصی را برای حمایت از شرکت های دانش بنیان به مدیریت ارشد استان ارائه کنند.
وی ادامه داد: باید تلاش کنیم ارتباط شرکت های دانش بنیان با بخش صنعت و اتاق بازرگانی و کشاورزی تقویت شود تا بتوانیم با سرعت بیشتر برای تجاری سازی ایده ها و محصولات خود اقدام کنیم.
همتی در ادامه با اشاره به بهره‌برداری از راکتور تولید انرژی خورشیدی توسط یک مخترع ایرانی،افزود: در سال گذشته 500 مخترع و نخبه ایرانی که به کشورهای خارجی سفر کرده بودند با ایجاد وضعیت مطلوب اقتصادی و اجتماعی توسط دولت به کشور بازگشتند که خانم رقیه جلالی سازنده این راکتور نیز از دسته است.
وی در پایان گفت: امیدواریم با مطلوب تر شدن فضا شاهد بازگشت نخبگان و مخترعان ایرانی از سراسر جهان به کشور باشیم.
راکتور تولید انرژی خورشیدی از طریق انفعالات شیمیایی و فیزیکی برای ذخیره بلند مدت بخار خورشیدی کار می کند.
به دلیل وجود اشعه زیاد خورشید در تابستان، این اشعه با فعل و انفعالات فیزیکی و شیمیایی در راکتور خورشیدی، بخار 300 درجه را ذخیره و در زمستان که اشعه خورشید کم است از این گرما در نقاط مختلف استفاده می شود.
از این سیستم می توان برای گرمایش تمام محیط ها اعم از مسکونی،تجاری،دستگاه های اداری و گلخانه ها، تنظیم دما و رطوبت استفاده کرد.
6101*3013
خبرنگار: هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.