به گزارش ایرنا، فریدون همتی شامگاه شنبه در نشست شورای هماهنگی بانک ها با بیان اینکه بانک ملی امسال باید رتبه نخست پرداخت تسهیلات بهین یاب در استان را به خود اختصاص دهد، افزود: این در حالی است که پرداخت تسهیلات گردشگری برای مدیریت استان بسیار مهم بوده و در این راه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و بانک های عامل باید تمام تلاش خود را در این رابطه به خرج دهند.
همتی با اشاره به پرداخت 300 هزار میلیارد ریالی تسهیلات به بخش تولید، گفت: استان قزوین با برنامه ریزی مدون و قانونی باید حداقل 30 هزار میلیارد ریال از این بخش را به خود اختصاص دهد.
وی در عین حال یادآور شد: همه بانک های عامل باید در بخش ارائه تسهیلات دولت را همراهی کنند و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید نیز سال گذشته واحدهایی که با پرداخت تسهیلات مورد حمایت قرار گرفته اند را در بخش میزان افزایش تولید و اشتغال مورد بررسی و عملکرد ارایه دهند.
استاندار قزوین در ادامه با اشاره به قانون تجمیع عوارض شهرداری ها (معادل دوازده در هزار ارزش گمرکی کالاهای وارداتی که حقوق ورودی آنها وصول و در اختیار شهرداری ها قرار می گیرد) اضافه کرد: برای این منظور باید کارگروهی با حضور نمایندگان دستگاه های ذیربط انتخاب شود تا اصل قضیه با توجه به مستندات موجود قانونی مشخص و در صورت وجود هرگونه حقی، مطالبات معوق شهرداری ها از واحدهای تولیدی، تعیین و تکلیف شود.
به گفته وی، در صورتی که کارگروه یاد شده نتوانست به نتیجه قابل قبول برسد، موضوع از طریق معاونت حقوقی ریاست جمهوری مورد استعلام قرار گرفته تا هرگونه ابهام موجود در این زمینه برطرف شود.
نشست شورای هماهنگی بانک های استان روزهای شنبه هر هفته با حضور استاندار، معاونان اقتصادی استاندار، مدیران کل دستگاه های اقتصادی و بانک ها در استانداری برگزار و در آن برای طرح های مختلف اقتصادی استان و نحوه اختصاص تسهیلات بانکی تصمیم گیری می شود.
بهین یاب بخشی از تسهیلات طرح رونق تولید است که به واحدها و طرح های تولیدی متقاضی که در سامانه مربوطه ثبت نام کرده اند و واجد شرایط هستند، اعطا می شود.
8054/ 6128 *خبرنگار: رضا اسدی ** انتشار دهنده: مقدم سلیمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.