به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، جمال انصاری در نشست با رابطان فرهنگی دادگستری های استان افزود: فعالیت های فرهنگی در دستگاه قضائی سال های اخیر از جهش خوبی برخوردار بوده است اما میزان این فعالیت ها با توجه به نیاز جامعه، خلاء ها و مشکلات راضی کننده نیست و باید تلاش ها را مضاعف کنیم و براساس بیان رهبر معظم انقلاب کار جهادی را در دستور کار خود قرار دهیم.
وی در ادامه نظم و امنیت را را از پیش شرط های لازم و مهم هر جامعه ای انست و اضافه کرد: امروز در جمهوری اسلامی نظم و انضباط و احترام به قانون نیاز به ضمانت اجرایی دارد که این ضمانت و پیشگیری از وقوع جرم، وظیفه قوه قضاییه است.
انصاری ادامه داد: با توجه به حجم بالای پرونده های قضائی در یک حوزه خاص باید در آن حوزه، کار فرهنگی بیشتری انجام شود تا بتوان از این طریق حجم پرونده ها را پایین آورد.
رئیس کل دادگستری استان قزوین خاطرنشان کرد: بدون توجه به پیشگیری در کاهش جرائم موفق نخواهیم بود همان گونه که تنها با ساخت بیمارستان و مراکز درمانی نمی توان منجر به کاهش بیماری ها شد.
انصاری خاطرنشان کرد: مسئولان و دست‌اندرکاران فعالیت های فرهنگی در دادگستری استان باید تمام تلاش خود را در جهت بزرگداشت شعائر اسلامی با تأکید بر اصالت ها انجام دهند.
وی،نوآوری در عرصه فعالیت های فرهنگی به ویژه در عرصه مذهبی را بسیار لازم دانست و ادامه داد: به مسئولان و فعالان فرهنگی دادگستری استان توصیه می کنیم از تمامی ظرفیت های اطلاع رسانی در جهت ترویج سیره اهل بیت عصمت و طهارت، احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر و تببین فلسفه امام حسین(ع) و سایر حقایق اسلامی استفاده کنند.
وی با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمن و هشدارهای مقام معظم رهبری در این خصوص، اظهار داشت: اصلاح جامعه بدون اصلاح فرهنگ آن ممکن نبوده و تلاش های اقتصادی و اجتماعی زمانی می توانند شاهد مقصود را در آغوش بگیرند که الزامات مورد نظر آنها در فرهنگ جامعه نهادینه شده باشد.
انصاری افزود: البته ابعاد فرهنگ و تأثیر آن، بر خلاف باور برخی، به احداث مراکز آموزشی خلاصه نمی شود بلکه گستره فرهنگ و کار فرهنگی از جزئی ترین فعالیت های فردی تا جدی ترین مسئولیت های اجتماعی کشیده شده است به طوری که رهبر معظم انقلاب در تعبیری فرمودند که فرهنگ از اقتصاد هم مهم تر است.
این مسئول یادآور شد: ورود به عرصه فرهنگ و فعالیت های فرهنگی، به دلیل ابعاد گسترده آن باید ورودی کارآمد، مداوم، همراه با مدیریت راهبردی و در یک کلام حرکتی جهادی باشد.
وی با بیان اینکه باید مراقب رخنه های فرهنگی بود،گفت: سال ها است که ایرانیان با معضلی به نام غرب زدگی روبرو هستند و با وجود پیروزی انقلاب اسلامی و مبارزه بی امان با پدیده شوم تهاجم فرهنگی، امروزه با رخنه های متعدد فرهنگی روبه رو هستیم.
رئیس کل دادگستری استان قزوین در پایان افزود: باید بر لزوم ترویج فرهنگ کار و تلاش مبتنی بر اخلاق حسنه و با بهره گیری از توانمندی های افراد فرهیخته تاکید کنیم چرا که این گونه اقدام ها بهترین شیوه فرهنگ سازی برای ارائه خدمات هرچه مطلوب تر به مراجعان به دستگاه قضایی است.
7388*3013
خبرنگار:پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.