مسعود حق لطفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به نشر خبر اخیر زمین خواری عده ای از کارشناسان این اداره کل توسط دادستان قزوین، افزود: این موضوع در ابتدا از سوی این اداره کل کشف و بلافاصله به مراجع قضائی استان ارجاع داده شد و در همین راستا 2 کارمند شاغل و بازنشسته این اداره از سوی دستگاه قضا به دادسرا احضار شدند.
وی در ادامه بر اهمیت موضوع املاک و اراضی ملی در سطح استان تاکید و اضافه کرد: به محض اطلاع از احتمال وجود جعل اسناد در این اداره کل، موضوع به مراجع قضائی گزارش و همکاری های لازم جهت تحقیق و بررسی در دستور کار قرار گرفت.
وی ادامه داد: براساس شواهد موجود و بررسی های انجام شده جعل اسناد صورت گرفته در زمین های دولتی مربوط به سال های 90 تا 95 بوده و در تعدادی از زمین ها نیز ساخت و ساز صورت گرفته است.
حق لطفی، برآورد قیمت اولیه در جعل اسناد صورت گرفته را حدود 400 میلیارد ریال اعلام و افزود: در بررسی های صورت گرفته تعدادی از اسناد مورد ادعا به شکل صحیح، صادر و تنظیم شده و از نظر این اداره کل به نحو صحیح به سایر اشخاص منتقل گردیده که مراتب نیز به شکل مکتوب به دادسرای استان اعلام شده است.
به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین، پس از کشف موضوع یک تیم ویژه جهت رسیدگی به این مساله در این اداره کل تشکیل و اتهام های مطرح شده نیز در مرحله تحقیق از سوی دادسرای عمومی و انقلاب قزوین در حال رسیدگی است.
پیش از این در اول تیرماه سال جاری خبری از سوی دادستان قزوین مبنی بر شناسایی و دستگیری شبکه واگذاری زمین های دولتی در این شهر منتشر یافته بود.
حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی از دستگیری 20 نفر در این پرونده خبر داده بود.
8054*3013
خبرنگار: رضا اسدی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.