معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین از کم‌توجهی شهرداری و شورای شهر به مباحث اجتماعی انتقاد کرد.

به گزارش ایلنا، سید سعید شاهرخی در جلسه کارگروه تخصصی امور فرهنگی و اجتماعی استان اظهارکرد: از عملکرد شورای شهر و شهردار بسیار گله‌مندم زیرا شهرداری و شورا باید درباره توجه به کاهش مسایل اجتماعی نیز برنامه‌ها و همت جدی داشتند و نیاز مردم تنها احداث پل و زیرگذر نیست.

وی ادامه داد: شخص شهردار باید درباره علت خلاء‌های موجود پاسخگو باشد و هیچ توجیهی را از وی نمی‌پذیریم. با همت اعضای جدید شوراهای اسلامی در قزوین و استان امید است خلاء‌های موجود درباره کاهش آسیب‌های اجتماعی مرتفع شود.

 شاهرخی ادامه داد: ساماندهی کودکان کار و کودکان خیابانی یک امر مهمی است که باید در دستور کار دستگاه‌های زی‌ربط قرار گیرد و کمیته تخصصی زیر مجموعه کارگروه برای برنامه‌ریزی و پیگیری تشکیل شود تا ما شاهد حضور حتی یک کودک خیابانی و کودک کار در سطح استان نباشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین همچنین گفت: کاهش آسیب‌های اجتماعی نیازمند عزم جدی است و همه دستگاه‌ها و از جمله شورا و شهرداری باید در این خصوص ورود پیدا کنند. توجه به کاهش آسیب‌های اجتماعی امر بسیار با اهمیتی است که اجماع کلی و عزم ملی ملی را برای کنترل و کاهش معضلات اجتماعی را می طلبد.

وی ادامه داد: بهبودی وضعیت معیشتی مردم و رفع مشکل بیکاری زمینه‌ساز ارتقاء اجتماعی و جلوگیری و مهار آسیب‌های اجتماعی است  که در این راستا تعهد استان سال‌گذشته ایجاد 20 هزار شغل جدید در استان بود که با همت مدیران و مسئولان استانی این امر تحقق یافت و امسال نیز باید ایجاد 20 هزار اشتغال جدید در استان ایجاد شود.

شاهرخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست تا برای تخصیص اعتبارات تلاش لازم را داشته باشند و از مدیران عضو کارگروه تخصصی امور فرهنگی و اجتماعی خواست تا به خاطر اهمیت موضوعات شخصا حضور یابند و مصوبات را دنبال کنند.

شاهرخی ادامه داد: درباره کاهش معضل اعتیاد به مواد مخدر و کاهش مفاسد اجتماعی نیز باید وضعیت استان ارتقاء یابد و این امر نیز نیازمند عزم جدی و همت جمعی مدیران است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.