منوچهر حبیبی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بنگاه ها و واحدهای تولیدی و اقتصادی کوچک و متوسط، مشروط به احراز توجیه فنی، مالی و اقتصادی مناسب و بازار فروش قابل قبول می توانند از تسهیلات بهره مند شوند.
حبیبی تصریح کرد: به موجب مصوبه هیات وزیران، شرکت ها و واحدهای کوچک و متوسط تولیدی، صنعتی و کشاورزی، از شرایط نداشتن بدهی غیر جاری، چک برگشتی، رعایت نسبت مالکانه و مفاد آئین نامه رعایت شاخص های مالی در اعطای تسهیلات سرمایه در گردش به اشخاص حقیقی و حقوقی توسط بانک های دولتی به منظور بهره مندی از تسهیلات و تعهدات مستثنی هستند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین اضافه کرد: مبلغ بدهی های غیر جاری بنگاه های کوچک و متوسط نباید بیش از تسهیلات درخواستی و سقف چک های برگشتی بنگاه های مورد نیز نباید از 25 درصد تسهیلات درخواستی بیشتر باشد.
به گفته حبیبی، پرداخت این تسهیلات منوط به ایجاد اشتغال و افزایش تولید است.
وی افزود: بر اساس دستورالعمل بانک مرکزی، کلیه بانک ها موظفند قراردادهای مربوط به تخصیص زمین توسط شرکت شهرک های صنعتی ایران و همچنین شرکت های تابعه برای اجرای طرح های صنایع روستایی و پروژه های دامداری و آبزیان و زراعت که حسب مورد، موافقت اصولی آنها توسط جهاد کشاورزی صادر شده است را در قبال وثیقه تسهیلات اعطایی بپذیرند.
حبیبی در خصوص میزان سود تسهیلات یاد شده گفت: نرخ سود مورد عمل در تسهیلات موضوع این دستورالعمل ،نرخ مصوب شورای پول و اعتبار می باشد.
سه هزار و 600 واحد تولیدی در استان قزوین مشغول فعالیت هستند.
6101*3013
خبرنگار: هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.