منوچهر حبیبی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته ، خرید جو از کشاورزان قزوینی از طریق عرضه محصول از بورس آغاز و در پی آن یک هزار و 860 تن جو به قیمت 10 هزار و 300 ریال ظرف یک هفته اخیر از کشاورزان استان قزوین خریداری شده است.
وی با بیان اینکه امسال نیز مانند سال گذشتع خرید جو به صورت کیفی و از طریق بورس انجام می شود،تاکید کرد: لازم است کشاورزان محصول با کیفیت بالا را به مراکز خرید تحویل دهند چون پیش بینی می شود مبلغ محصول خریداری شده توسط بورس حداکثر ظرف یک هفته به حساب کشاورزان واریز شود.
این مسئول اضافه کرد: خرید تضمینی گندم نیز با قیمت هرکیلوگرم 13 هزار ریال توسط شرکت امور غله پیگیری می شود ولی تاکنون مراجعه ای در خصوص فروش این محصول به مراکز خرید صورت نگرفته است.
وی با بیان اینکه 33 مرکز آماده دریافت گندم و جو کشاورزان قزوینی هستند،گفت: استان قزوین در آمادگی کامل برای خرید گندم و جو قرار دارد به گونه ای که 30 مرکز برای خرید گندم و سه مرکز برای خرید جو در سطح استان و شهرستان ها پیش بینی شده اند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین افزود: پیش بینی می شود 120 هزار تن جو و 300 هزار تن گندم در سال زراعی جاری در استان تولید شود که براساس برنامه از این مقدار تولید ، پیش بینی می شود 250 هزار تن گندم و 50 هزار تن جو توسط دولت خریداری شود.
وی در پایان یادآور شد: شرکت غله و خدمات بازرگانی استان به عنوان متولی خرید گندم و شرکت پشتیبانی امور دام نیز به عنوان متولی خرید تضمینی جو با همکاری و نظارت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در تمامی مراکز خرید در آماده باش کامل هستند.
سال گذشته 40 هزار تن جو و 250 هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان استان قزوین خریداری شده است.
6101*3013
خبرنگار:هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.