به گزارش ایرنا، علی فرخزاد عصر چهارشنبه در نشست شورای ترافیک استان که در استانداری قزوین برگزار شد، افزود: کاهش تلفات و تصادفات استان در سه ماهه امسال جای خوشحالی و مسرت دارد که بر اثر تدبیر و درایت پلیس راه و راهور استان به دست آمده است.
وی ادامه داد: باید در خصوص نقاط پر حادثه خیز با تمهید بیشتری وارد عمل شود و همچنین آموزش مردم برای رانندگی صحیح و نصب علایم و تابلوهای هشدار در این مسیرها نیز فراموش نشود.
فرخزاد اضافه کرد: باید فعالیت های شورای ترافیک استان به ویژه در زمینه کاهش سوانح و حوادث فوتی و جرحی به صورت کامل به اطلاع مردم برسد تا شهروندان در این زمینه آگاهی بیشتری داشته باشند.
وی همچنین گفت: معابر درون شهری و برون شهری استان باید با نصب تابلوها و علائم تفکیک و تدقیق شوند تا پلیس راه و راهور و مردم از سرگردانی و آشفتگی در این زمینه خارج شوند.
این مسئول در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به آغاز سفرهای تابستانی گفت: امیدواریم با برنامه ریزی و تمهید پیش بینی های لازم شاهد موفقیت در این خصوص مانند برنامه های زمستانی و سفرهای عید نوروز باشیم تا آمار تصادفات و سوانح به طرز مقبولی کاهش یابد.
مدیرکل دفتر فنی استانداری قزوین نیز در این نشست گفت: باید از شورای ترافیک شهرستان های استان نیز گزارش این جلسات درخواست شود و برنامه‌ها و اقدامات شهرستانها در این زمینه به صورت مکتوب به اطلاع برسد.
پیمان پیرمرادی ادامه داد: 17 معبر در شهر قزوین به تفکیک و تدقیق حوزه شهری و برون شهری با نصب تابلو و علائم نیازمند هستند که باید توسط اداره راه و شهرسازی و شهرداری قزوین در این خصوص اقدام صورت گیرد.
در ادامه این نشست در خصوص تعیین محدوده وانت بار ممنوع در هسته مرکزی شهر قزوین،ساماندهی میدان 22 بهمن قزوین و تغییر جهت خیابان خیام بحث و تبادل نظر شد.
آمار تصادفات استان در سه ماهه نخست سال نسبت به مدت مشابه گذشته از 15 فقره با 17 متوفی به هشت فقره با هشت فوتی کاهش یافته است.
6101*3013
خبرنگار: هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.