به گزارش ایرنا، بهنام ملکی روز یکشنبه در نشست خبری که به منظور معرفی محصول راکتور و ژنراتور خورشیدی یکی از نخبگان در پارک علم و فناوری استان قزوین برگزار شد،افزود: ممکن است نخبگان و صاحبان تولیدات دانش بنیان لزوما کارآفرین نباشند بنابراین باید برای تجاری سازی محصولات در مراکز رشد کمک کنیم.
وی با بیان اینکه دنیا نباید ما را به عنوان خام فروش بشناسد،اضافه کرد: تنها راه ما در این مسیر ارتقای تولید محصولات دانش بنیان است تا از طریق دانش و نخبگان علمی خود تولید ثروت کنیم.
ملکی با ابراز خرسندی از اختراع ژنراتور خورشیدی توسط نخبه ایرانی خانم رقیه جلالی،گفت: اگر این محصول تجاری سازی شده و به ثمر برسد نقش بسیار مهمی در کاهش هزینه ها و کاهش مصرف انرژی های تجدید ناپذیر خواهد داشت.
وی بر اهمیت محصولات دانش بنیان و استفاده از ظرفیت های آنها تاکید کرد و گفت: در این حوزه باید سطح مطالبات جامعه بالا رفته و دولت و مجلس و مردم هرکدام به سهم خود پای کار بیایند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین نیز در ادامه این نشست حمایت از ایده ها و محصولات دانش بنیانی چون ژنراتور خورشیدی را قبل از هر چیز نیازمند تغییر نگرش دانست.
سیاوش شمسی پور افزود: هنوز آنطور که شایسته است به حل مسائل و مشکلات زیست محیطی خود نپرداخته ایم.
وی در پایان با حمایت از محصول راکتور و ژنراتور خورشیدی که توسط نخبه ایرانی خانم جلالی ساخته شده آمادگی خود را برای معرفی این محصول به سازمان های زیست محیطی اعلام کرد.
رقیه جلالی صاحب امتیاز 6 اختراع و صاحب برند فلکمن در ایران و آلمان است که تازه ترین محصول اختراعی وی قرار است طی 2هفته آینده در پارک علم و فناوری استان قزوین رونمایی شود.
7388*3013
خبرنگار:پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.