به گزارش ایرنا، فریدون همتی روز پنجشنبه در نشست کارگروه توسعه روستایی استان قزوین افزود: کارهای زیادی در خصوص توسعه مناطق روستایی و ایجاد اشتغال پایدار در روستاها در حال شکل گیری است اما در حوزه ایجاد مشاغل خرد و کوچک روستایی به ویژه در بازار فروش هنوز با مشکل مواجه هستیم.
وی اضافه کرد: در سال جاری براساس گزارش معاون برنامه ریزی و امور زیربنائی معاونت توسعه روستائی نهاد ریاست جمهوری حدود 100 هزار میلیارد ریال منابع برای ایجاد اشتغال و توسعه روستاها تامین شده است که می توان با برنامه ریزی مناسب و اجرای طرح های موثر با استفاده از این منابع به تحول روستاها و بازگشت روستائیان به محیط های روستایی دست یافت.
وی ادامه داد: الگوهای بسیار خوبی در خصوص داد و ستد و تجارت در محیط های روستایی خارج از کشور وجود دارد که می توان با اقتباس از آنها و بومی ساختن موارد انجام شده برای تحقق اشتغال روستاها و تحول در آنها اقدام نمود.
همتی به طرح توسعه تولید پوشاک در مناطق روستایی نیز اشاره کرد و گفت: باید با ایجاد یک تشکل ملی در سطح کشور برای شناسائی ظرفیت ها و آسیب های این طرح اقدام کرد تا در خصوص عرضه و فروش محصولات روستایی با مشکل مواجه نشده و با ایجاد انگیزه و رقابت به اشتغال پایدار روستایی دست یابیم.
وی با تاکید بر برگزاری منظم و مستمر نشست های کارگروه توسعه روستائی،افزود: می توان با به کارگیری مشاورانی در زمینه توسعه روستاها و تقویت برنامه هایی هم راستا با سند توسعه روستایی استان گام های موثری را در اشتغال محیط های روستایی برداشت و به یک نتیجه مناسب در این زمینه دست پیدا کرد.
استاندار قزوین با اشاره به بسته های ملی تحول در روستاها، در پایان گفت: ارائه این بسته ها از سطوح بالاتر کشوری منافاتی با بسته های استانی نداشته و می توان برای رفع نواقص و عملیاتی ساختن آنها براساس ظرفیت های استانی اقدام کرد.
90 هزار خانوار در روستاهای استان قزوین زندگی می کنند.
استان قزوین دارای 842 روستا با نزدیک به 500 دهیاری است.
6101*3013
خبرنگار: هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.