رضا عسگری روز جمعه در حاشیه بازدید از حوزه شماره 44 رسول اکرم (ص) شهر الوند در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تمامی عوامل اجرایی این دوره از انتخابات در شهرستان البرز از ساعت هفت در محل های خود مستقر شده و زمان رای گیری نیز همزمان با سراسر کشور از ساعت 8 صبح آغاز شده است.
وی ادامه داد: مردم قدرشناس و آگاه این شهرستان همانند دوره های گذشته انتخابات پیش از زمان آغاز رای گیری در شعب اخذ رای حاضر بوده و آماده خلق حماسه ای دیگر بر برگ های زرین تاریخ انقلاب اسلامی بودند.
این مسئول خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین ویژگی های دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا حضور پررنگ و پرشور مردم در مراکز شعب اخذ رای است.
فرماندار البرز با اشاره به اینکه اخذ رای گیری در 2 شهر الوند و محمدیه به صورت الکترونیکی انجام می شود، یادآور شد: 137 شعبه اخد رای برای این شهرستان پیش بینی شده که 131 شعبه آن به صورت ثابت و 6 شعبه سیار بوده و از مجموع شعبه های اخذ رای نیز 112 شعبه شهری، 20 شعبه روستایی، یک شعبه سیار شهری و چهار شعبه سیار روستایی است.
وی تعداد عوامل اجرایی این دوره از انتخابات را چهار هزار نفر اعلام و افزود: تعداد افراد ثبت نام کننده برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای این شهرستان 429 نفر است که 363 کاندیدا مرد و 66 نفر نیز زن هستند.
به گفته فرماندار البرز از مجموع 188 ثبت نام کننده شوراهای روستای این شهرستان نیز 167 مرد و 21 زن هستند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با توجه به الکترونیکی بودن اخذ رای در 2 شهر این شهرستان، تمامی فرآیندهای لازم جهت اخذ استعلام افراد شرکت کننده به منظور جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده احتمالی پیش بینی شده و این در حالی است که در صورت بروز هرگونه اشکالی در امر انتخابات الکترونیکی، تمهیدات لازم برای ادامه کار رای گیری به صورت دستی و سنتی نیز فراهم شده است.
وی در پایان گفت: در حال حاضر 2 برابر ظرفیت پیش بینی شده تعرفه اخذ رای در حوزه ها توزیع شده و به همین میزان نیز در محل فرمانداری تعرفه وجود دارد تا در صورت نیاز به شعبه های اخذ رای ارسال شود.
برای برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان قزوین یک هزار و 108 شعبه اخذ به همراه 26 هزار نفر عامل اجرایی در نظر گرفته شده است.
شهرستان البرز به مرکزیت الوند دارای 2 بخش مرکزی و محمدیه است.
888 هزار و 278 نفر بالای 18 سال در سال جاری واجد شرایط رای دهی در استان قزوین هستند که این رقم معادل 74 درصد جمعیت استان قزوین است.
8054*3013
خبرنگار: رضا اسدی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.