عبدالرزاق حسامی فر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بخش آوایی این مسابقات در 6 رشته قرائت وترتیل،حفظ پنج جزء،حفظ 10جزء، حفظ 20جزء و حفظ کل قرآن کریم با حضور حدود 176دانشجو به مدت 2 روز برگزار خواهد شد.
وی اضافه کرد: در این مسابقات، دانشجویان هشت استان شامل آذربایجان های غربی و شرقی،اردبیل، زنجان، همدان،اراک، قم و قزوین با یکدیگر رقابت خواهند کرد.
حسامی فر ادامه داد: این مسابقات بزرگترین رقابت دینی و مذهبی در دانشگاه های کشور است که با هدف ترویج و پشتیبانی از فعالیت های دینی و قرآنی به شکل سالانه در تمام دانشگاه های تحت پوشش وزارت علوم در سه سطح استانی، منطقه ای و ملی برگزار می شود.
وی افزود: از امروز سه شنبه پذیرش دانشجویان شرکت کننده آغاز شده است و مراسم اختتامیه نیز با حضور مسئولان و قاریان ملی و بین المللی در روز پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه برگزار می شود.
سی و دومین مسابقات قرآنی دانشگاه های کشور در بخش های آوایی،معارفی،هنری،ادبی،پژوهشی و فناوری و در مجموع در 35 رشته برگزار می شود.
دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در این مسابقات میزبان رقابت های بخش آوایی است.
مرحله منطقه ای این مسابقات در هرکدام از بخش ها به میزبانی دانشگاه‌های صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، مازندران، شهرکرد، بین المللی امام خمینی (ره)، ولی عصر (عج) و مرحله سراسری آن نیز تابستان امسال در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با مشارکت دانشگاه گلستان برگزار می‌شود.
7388*3013
خبرنگار:پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.