به گزارش روز جمعه ایرنا، محمد علیخانی در جمع حامیان روحانی در شهر الوند یاد و خاطره مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین انقلاب، امام و رهبری را گرامی داشت و گفت: نباید فراموش کنیم که اقای هاشمی پس از اصرارهای فراوان مردم و دلسوزان نظام در اخرین لحظات برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری حاضر شدند و موج عظیمی در کشور به راه افتاد و پیش بینی شد که ایشان رکوردار آرا در دوران پس از انقلاب بشوند.
علیخانی ادامه داد: اما عده ای از اقبال بالای مردم به اقای هاشمی نگران بودند و به جای این که ایشان را به عنوان سرمایه ای برای نظام ببینند او را به عنوان تهدیدی برای خود تلقی می کردند و ظلم بزرگی به حق ایشان کردند اما ایت الله با انتخابات قهر نکردند چرا که ایشان خود را متعلق به انقلاب و نظام می دانستند و خود یکی از استوانه های آن بودند و پس از آن اعلام کردند از اقای دکتر روحانی حمایت می کنند.
رئیس ستاد انتخاباتی دکتر حسن روحانی در استان قزوین گفت: حمایت مرحوم ایت الله هاشمی رفسنجانی از اقای روحانی که همانند ایشان دارای مشی اعتدال بود موجب توجه مردم به این مرد پرتجربه و در نتیجه پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری شد.
علیخانی همچنین به شرایط کشور در دوره عهده گیری مسئولیت توسط روحانی اشاره کرد و گفت: دکتر روحانی در وضعیتی عهده دار ریاست جمهوری شد که کشور در بحران های اقتصادی و سیاسی به سر می برد اما وی طی یک دوه مذاکرات سخت و فشرده با قدرت های جهانی توانستند بسیاری از بحران های به وجود آمده را از میان ببرند.
وی با اشاره به توافق هسته ای میان ایران و قدرت های جهانی در دولت اقای روحانی، افزود: انها که امروز ادعا می کنند به دنبال حل مشکلات مردم و رفع بیکاری هستیم باید بدانند که بدون رفع تحریم ها و قدم برداشتن در راه ایجاد روابط حسنه با دنیا چنین ادعاهایی گزاف و بیهوده است.
نماینده سابق مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم با تداوم راهی که مردم در سال 92 انتخاب کردند، شاهد ادامه رشد کشور در عرصه های سیاسی و اقتصادی باشیم.
وی در پایان به توصیه مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی اشاره کرد و گفت: وصیت و توصیه ایشان به ما این بود که اجازه ندهید به دوران گذشته و شرایط افراط برگردیم.
7389* 3013
خبرنگار: نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.