به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، فریدون همتی در همایشی که به مناسبت بزرگداشت هفته کارگر در شهر صنعتی البرز برگزار شد، ضمن تبریک ولادت سیدالشهدا و روز کارگر افزود: در روز کارگر باید تمامی مسئولان دستان کارگران را به گرمی بفشارند چون کارگران در توسعه کشور تاثیر به سزایی ایفا می‌کنند.
وی اظهارکرد: به دلیل اهمیت اقتصاد و نقش آن در زندگی مردم، سایر بخش‌های استان را به معاونان خود واگذار کردم تا بتوانم روی موضوع اشتغال و تولید استان قزوین تمرکز بیشتری داشته باشم.
استاندار قزوین عنوان کرد: آمریکا بعد از ناتوانی در جنگ و توطئه علیه ملت ایران به تحریم های اقتصادی کشور روی آورد تا با ایجاد بحران های اجتماعی به اهداف خود دست یابد که خوشبختانه با تدبیر رهبری، سیاست دولت و شکیبایی مردم همه این تحریم ها از میان برداشته شدند.
وی با بیان اینکه دولت خارج از مواردی که در کتابچه بودجه مطرح شده درآمد و منبعی در اختیار ندارد، گفت: برخی واگذاری‌ها در زمان تحریم ها در اختیار انسان‌های کار نابلد قرار گرفته و موجب شده کارخانه‌های بزرگ از قبیل کنتورسازی با مواد اولیه بی‌کیفیت به تولید ادامه داده و اجناس این شرکت به وسیله بازار هدف خریداری نشود و بدهی یک هزار میلیارد تومانی برای شرکت کنتورسازی رقم بخورد.
استاندار قزوین افزود: سازمان تامین اجتماعی با بدهی 180 میلیارد تومانی دست و پنجه نرم می‌کند و برای تأمین نیازهای بیماران و مخاطبان خود با مشکل روبرو است و این موضوع موجب شده تا برخی نهادها و بخش خصوصی مواد مورد نیاز را به سختی در اختیار این سازمان قرار دهد.
همتی با اشاره به اینکه کشور دوران سختی را پشت سر می‌گذارد، عنوان کرد: با تمام سختی استان قزوین توانست در سال گذشته 675 میلیون دلار صادرات داشته باشد و در سال 95 سیزده هزار شغل جدید با بیمه تأمین اجتماعی جدید در استان ایجاد شد.
همتی اضافه کرد: مسؤولان نمی‌توانند مالک یک واحد تولیدی را مجبور به تولید کنند و برای افزایش تولید راهکاری جز تکیه بر کارگران و دانش متخصصان نیست و باید با اصول مناسب در جستجوی بازارهای جهانی بود و برای رسیدن به این مهم علاوه بر تلاش مسؤولان، کارگران هم باید محصولات باکیفیت تولید کنند.
وی مطرح کرد: کشورهای اروپایی 14.5 درصد، آمریکا 11.5 درصد، چین 10.5 درصد از صادرات جهان را به خود اختصاص دادند اما در این میان صادرات ایران 0.43 درصد بوده که این میزان برای کشور بسیار کم است و تولیدات ایران باید به‌ گونه‌ای باشد که مصرف ‌کنندگان داخلی و خارجی محصولات ایران را به سایر محصولات ترجیح دهند.
استاندار قزوین خاطرنشان کرد: اقتصاد کشور دستور‌پذیر نیست و باید عرضه، تقاضا، قیمت و کیفیت در کنار یکدیگر قرار گیرد تا مشکل اقتصاد کشور برطرف شود.
همتی در خصوص انتخابات گفت: کشور ایران در آستانه دو انتخابات مهم و سرنوشت ساز قرار دارد چرا که شرایط فعلی کشور بسیار حساس است و مردم باید با منطق، تدبیر و شجاعت فرد مورد نظر خود را انتخاب کنند تا بتوان با حمایت مردم، امور کشور را در صحنه‌های داخلی و بین المللی مدیریت کرد.
6101/ 6128 * خبرنگار: هادی درزی رامندی ** انتشار دهنده: مقدم سلیمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.