به گزارش ایرنا، محمدتقی نظرپور روز پنجشنبه در نوزدهمین جشنواره خیران مدرسه ساز استان قزوین افزود: 30درصد از این تعداد کلاس درس، شامل 12 هزار کلاس توسط خیران احداث شده است.
وی از افزایش مشارکت خیران در حوزه مدرسه سازی خبر داد و گفت: در سال های گذشته خیران 20 درصد در حوزه مدرسه سازی مشارکت کرده بودند اما میزان کمک های آنها سال به سال در حال افزایش است.
نظرپور ادامه داد: از سال 84 تا 95 خیران مدرسه ساز 28 هزار میلیارد ریال اعتبار را برای ساخت مدرسه در اختیار سازمان نوسازی مدارس قرار داده اند.
وی در ادامه مقاوم بودن مدارس را از شاخص های یک مدرسه ماندگار عنوان کرد و گفت: زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست برخی مدارسی که در زمان انقلاب ساخته شده اند حال در وضعیت تخریب قرار داشته باشند.
نظرپور، ساخت مدارس مقاوم را مورد توجه سازمان نوسازی و تجهیز مدارس عنوان کرد و افزود: حال که خیران منابع خود را در اختیار ما قرار داده اند باید مدارس مستحکمی بسازیم که تا بیش از 100سال استحکام و عمر داشته باشند.
رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور افزود: نگهداری مناسب مدارس نیز از دیگر مواردی است که باید با مشارکت خیران،معلمان و دانش آموزان به طور جدی نسبت به آن توجه داشت.
518 هزار و 700 کلاس درس درکشور وجود دارد که از این تعداد، 312 هزار و 266 کلاس در شهرها و 205 هزارو471کلاس درس در روستاها قرار دارد.
7388*3013
خبرنگار:پریسا نوروزی** انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.