مسعود بابایی در گفت‌وگو باخبرنگار تسنیم در قزوین اظهار داشت: در حوزه شکاف جنسیتی که یکی از مولفه‌های فضای کسب‌وکار است دچار مشکل هستیم به  نحوی که زمینه‌های ایجاد اشتغال برای آقایان و خانم‌ها یکسان نیست و اصلاح این وضعیت چندین سال به طول می‌انجامد.

وی افزود: یکی از دلایل این شکاف جنسیتی در فضای کسب و کار عدم توازن در رشته‌های دانشگاهی برای خانم‌ها و آقایان و نیز عدم نیازسنجی  بازار کار برای این دو گروه نیروی کار است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین درباره بیکاری ساختاری که یکی از مولفه‌های این شکاف جنسیتی نیز به شمار می‌رود تصریح کرد: یکی از دلایل بیکاری ساختاری عدم تناسب آموزش‌های فنی ‌وحرفه‌ای با نیاز فضای کسب‌وکار است که بر اساس نیاز‌های جمعیتی بیکار صورت نمی‌گیرد.

وی همچنین با اشاره به پیشرفت فن‌آوری و ضرورت تغییر آموزش های فنی و حرفه‌ای و جهت‌گیری آن خاطرنشان کرد: در زمینه فضای مجازی نیازمند آموزش هستیم چراکه در این فضا بازار کار بسیار رونق داشته و گرایش مردم به سمت فضای مجازی و کسب‌وکار الکترونیک است.

بابایی عنوان کرد: ما متولی تنظیم بازار کار هستیم نه ایجاد اشتغال و آنچه که وظیفه ماست پایش وضعیت بازار است، این در حالی است که در این زمینه خوشبختانه سهم اشتغال استان در بخش صنعت، خدمات کشاورزی و سایر بخش‌ها آنالیز و شناسایی شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: نرخ بیکاری در پایان تابستان سال 95 در کشور 12.7 اعلام شد و نرخ بیکاری استان قزوین در این زمان از میانگین کشوری بالاتر بود ولی با فشارهای استاندار برای ایجاد اشتغال و ایجاد 20 هزار شغل در سال 95 این آمار برای سه ماهه سوم سال به کمتر از 11.6 درصد رسید.

وی ابراز امیدواری کرد تا با ادامه این روند در استان قزوین نرخ بیکاری زیر 10 درصد تجربه شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 618666
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.