به ‌گزارش ایرنا، سید سعید شاهرخی روز شنبه در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان قزوین افزود: کیفیت نان و رعایت استانداردهای لازم در آن از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که با سلامت مردم سروکار دارد.
این مسئول ادامه داد: در این راستا، کارخانه های تولید آرد و اتحادیه نانوایان مکلف هستند آرد را با کیفیت مناسب تولید کرده و در اختیار نانوایی ها قرار دهند و در غیر این صورت اداره کل تعزیرات با آنها برخورد خواهد کرد.
وی با تاکید بر نظارت جدی بر کیفیت پخت نان در سطح شهرها و روستاهای استان، ادامه داد: این موضوع باید به طور مستمر مورد بازرسی و نظارت قرار بگیرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین با بیان اینکه جای تاسف و تعجب دارد که هنوز موضوع کیفیت نان در استان حل نشده باقی مانده است،افزود: در این خصوص باید به طور جدی وارد عمل شد و با نانوایی های متخلف برخورد نمود و در صورت لزوم نسبت به پلمپ آنها اقدام کرد.
شاهرخی ادامه داد: دستگاه هایی چون دانشگاه علوم پزشکی و سازمان صنعت، معدن و تجارت در زمینه نظارت بر پخت نان و کیفیت آن باید توجه جدی و مستمر داشته باشند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی قزوین نیز در این نشست گفت: استاندارد سنگک در استان وجود ندارد و کیفیت آردها و درصد سبوس گیری مربوط به این نان بسیار پائین است و همچنین سبوس به صورت دستی و در مراحل بعدی به آن اضافه می شود که این موضوع مصداق تقلب می باشد.
دکتر منوچهر مهرام ادامه داد: متاسفانه شاهدیم در برخی نانوایی های قزوین، نان لواش در شکل و شمایل سنگک به مردم عرضه می شود و به بهانه اینکه نان تیره مشتری ندارد از آرد مطلوب و مرغوب استفاده نمی شود.
وی همچنین در خصوص وجود نگرانی ها از آلودگی هوای قزوین در برخی روزهای سال و تاثیر آن بر سلامت شهروندان، گفت: هرچند هماهنگی و نشست های لازم به منظور کنترل وضعیت هوا برگزار شده اما در این زمینه تاکنون اقدام خاصی صورت نگرفته است.
وی افزود: برنامه‌های پیشنهادی اداره کل حفاظت محیط زیست در زمینه هوا تاثیر چندان مثبتی بر کنترل آلودگی هوا در استان نداشته است بنابراین باید با دقت و کار کارشناسی بیشتر در این خصوص اقدام کرد.
2 دستگاه سنجش وضعیت کیفی هوا در استان قزوین را برعهده دارند.
بر اساس اطلاعات این دستگاه ها در سال جاری، هوای استان قزوین در 81 روز از وضعیت عادی خارج و با آلودگی بیش از معمول مواجه بوده است.
6101*3013
خبرنگار:هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.