به گزارش ایرنا، علی پرزحمت روز سه شنبه در نشست با هیات تجاری لهستانی که برای بازدید از ظرفیت های سرمایه گذاری قزوین به این استان سفر کرده است،افزود:تاکنون 200 میلیون دلار از سرمایه گذاری های توافق شده با خارجی ها محقق شده و واحدهای صنعتی مربوط به آن در حال بهره‌برداری هستند.
این مسئول در ادامه به توانمندی های قزوین در بخش صنعت اشاره کرد و گفت: قزوین دارای سه هزار و 300 واحد صنعتی و 15شهرک و ناحیه صنعتی و یک شهر صنعتی است که موجب شده تا این استان به عنوان یکی از قطب‌های صنعتی ایران مطرح باشد.
وی با بیان اینکه قزوین در زمینه تولید انواع شوینده ها، مواد آرایشی، بهداشتی و کاشی و سرامیک رتبه برتر ایران را به خود اختصاص داده است،افزود: همچنین وجود معادن غنی کاتد و سیلیس در قزوین موجب شده این استان در زمینه تولید انواع مختلف شیشه اعم از ساختمانی، دارویی و فلوت از قطب های کشور باشد.
پرزحمت به اسامی کشورهایی که پس از برجام به سرمایه‌گذاری مستقیم در استان قزوین پرداخته اند، اشاره کرد و اظهار داشت: فرانسه،آلمان،سوئد،ترکیه،سنگاپور و ژاپن از جمله کشورهایی هستند که سرمایه گذاران آنها در این استان سرمایه گذاری کرده اند.
این مسئول در ادامه با اشاره به سفر یک هیات تجاری از لهستان به قزوین در نیمه نخست امسال،گفت: در خرداد ماه سال جاری یک هیات تجاری از لهستان به قزوین سفر کرد که در نتیجه آن مذاکره های سازنده ای بین تجار قزوینی و لهستانی به عمل آمد.
رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت قزوین گفت:امیدوارم در این سفر نیز به نتایج مطلوبی در زمینه برقراری همکای های اقتصادی دست پیدا کنیم.
هیات تجاری لهستان که شامل 20 تن از مسئولان و فعالان اقتصادی این کشور از جمله قائم مقام معاون وزیر توسعه اقتصادی لهستان و سفیر این کشور در ایران است، در سفر یک روزه خود به قزوین در جریان توانمندی های این استان در حوزه سرمایه گذاری قرار گرفتند.
لهستان با 38 میلیون نفر جمعیت به مرکزیت ورشو یکی از اعضای اتحادیه اروپا است و در شرق قاره سبز قرار دارد.
استان قزوین دارای سه هزار و 700 واحد تولیدی دارای پروانه بهره برداری است که از این تعداد 750 واحد در 14 شهرک و ناحیه صعتی مستقر هستند و سایر در شهر صنعتی البرز مستقر بوده و یا به شکل پراکنده به فعالیت می پردازند.
7389*3013
خبرنگار: نسرین رحیمی** انتشار دهنده:رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.