به گزارش ایرنا،سید سعید شاهرخی روز یکشنبه در کارگروه بانوان و خانواده استان قزوین افزود:نقش ‌پذیری زنان جامعه ما براساس تعالیم دینی و مذهبی، الهام بخش جایگاه رفیع آنان در جامعه اسلامی است.
این مسئول اضافه کرد:رویکرد دولت تدبیر و امید فراهم کردن زمینه ارتقای جایگاه زنان در جامعه و فرصت سازی برای حضور آنان در عرصه های مختلف سیاسی،اجتماعی و فرهنگی است.
وی از ارسال بخشنامه ای از سوی استانداری قزوین به مدیران دستگاه های اجرایی به منظور تلاش برای ارتقای زنان کارمند و توانمند در ادارات خبر داد و گفت: این بخشنامه تنها یک توصیه نیست بلکه ما بر اجرای آن توسط مدیران اصرار داریم.
شاهرخی در ادامه به تبیین نقش زنان در عرصه‌های مختلف اجتماعی پرداخت و افزود: امروزه نقش زنان در ساختارهای سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی وضعیت بهتری نسبت به گذشته پیدا کرده است.
معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین ادامه داد: با توجه به نقش و اهمیتی که بانوان در مدیریت مسائل خانواده و تربیت فرزندان دارند چنانچه نقش و جایگاه آنان به درستی تعریف شود، بسیاری از مشکلات و آسیب های اجتماعی را به راحتی می توان کنترل و رفع کرد.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود، طرح ملی توان افزایی و تاب آوری اجتماعی زنان و خانواده را یکی از دستور کارهای مهم کارگروه بانوان و خانواده استان قزوین نام برد و گفت: این طرح قرار است برای افزایش میزان مقاومت و تحمل جامعه در برابر حوادث و مشکلات اجتماعی اجرا شود.
شاهرخی افزود: در راستای اجرای این طرح باید از همه توان دستگاه ها بهره برد و موضوع آموزش از طریق رسانه ها و در سطح دانشگاه ها را به شکل جدی دنبال کرد.
این مسئول اضافه کرد:در حال حاضر قزوین در خصوص تاب آوری اجتماعی نسبت به سایر استان ها از وضعیت مناسب تری برخوردار است ولی با این وجود این موضوع با اهمیت باید با جدیت در دستور کار مدیران و برنامه ریزان قرار بگیرد.
وی در خصوص اجرای طرح آموزشی ارتقای تاب آوری اجتماعی در استان گفت: این طرح برای 375 نفر از زنان اجرا می شود که جامعه بسیار کوچکی از استان را در بر می گیرد در حالی که در راستای تقویت تاب آوری اجتماعی در بین جامعه، باید فرهنگ سازی لازم صورت گیرد و این موضوع در بین اقشار مختلف شهری و روستایی نهادینه شود.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین در پایان گفت: در جامعه ای با پیشینه قوی فرهنگی و باورهای دینی باید شاهد مردمی باشیم که تاب آوری بالایی نسبت به مسائل و مشکلات اجتماعی دارند.
7389* 3013
خبرنگار: نسرین رحیمی** انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.