به گزارش ایرنا، مرتضی گودرزی دیباج روز چهارشنبه در نشست سالانه مسئولان هنرهای تجسمی مراکز استانی حوزه هنری در قزوین، افزود: هنرمندان ما اگر به شکل مناسب و کارآمد به تبلیغ آثار خود بپردازند به طور قطع بازار خوبی را برای کارهای خود کسب خواهند کرد.
وی در ادامه به ظرفیت هنرهای تجسمی در حوزه اقتصاد اشاره کرد و گفت: هنرهای تجسمی در حوزه بازار از ظرفیت ها و استعدادهای بکر و فراوانی برخوردار است و در صورت در اختیار داشتن رسانه مناسب در کنار قدرت انتقال پیام، می تواند اقتصاد خود را نیز رشد دهد.
گودرزی دیباج ادامه داد: در کنار موضوع بازار باید به یاد داشته باشیم بخشی از هنر متعهدی که به بنیان های اعتقادی و دینی پایبند می باشد و قرار است در خدمت هنر روز باشد^ الزاما خریدار عام ندارد و باید با حمایت حاکمیت و همچنین خلاقیت هنرمند برای عرضه و معرفی آن تلاش کرد.
وی در ادامه به تبیین هنر انقلابی و متعهد اشاره کرد و گفت: در تبار شناسی هنر انقلاب مشاهده می شود این هنر در تمام شرایط دارای پیام است و همواره در صحنه بوده و بر اساس اقتضای زمان قالب عوض می کند و کهنه نمی شود.
مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری کشور در ادامه گفت: یکی از دغدغه های ما پیرامون هنرهای تجسمی در حوزه مضمون،دشمن شناسی است بنابراین هنرمندان ما بدانند که برای انتقال پیام خود باید از بهترین روش ها و ابزارها استفاده کنند.
گودرزی دیباج در پایان افزود: مراکز استانی حوزه هنری برای پیشبرد امور خود باید مطالبه گری کنند و در رسیدن به خواسته های خود پیگیری و جدیت لازم داشته باشند.
نشست مسئولان هنرهای تجسمی مراکز استانی با هدف ابلاغ سیاست ها،تبیین برنامه های سال آینده،ارزیابی توانمندی و ظرفیت ها و عملکرد مراکز، ساماندهی و سنجش کیفی تولیدات و فعالیت های هنرهای تجسمی حوزه هنری و راه های تقویت تولیدات مراکز استانی حوزه هنری و دریافت نظرات و پیشنهادات اعضاء هر دو سال یک بار در قزوین برگزار می شود.
هنرهای تجسمی، گروهی از هنرهای مبتنی بر طرح از جمله خوشنویسی، نقاشی،مجسمه سازی،عکس،طراحی و گرافیک است که حس بینایی را به طور مشخص مخاطب قرار می دهد.
7388* 3013
خبرنگار:پریسا نوروزی**انتشار دهنده:رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.