به گزارش ایرنا، دکتر سید علی صدرالسادات روز چهارشنبه در اجلاس 2 روزه معاونان توسعه مدیریت دانشگاه های علوم پزشکی کشور در قزوین افزود: این تصمیم در راستای توافق سه جانبه میان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان های مدیریت و برنامه ریزی و تامین اجتماعی و با حمایت دولت اتخاذ شده است.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی یادآور شد:مجموع بدهی سازمان تامین اجتماعی به وزارت بهداشت 46هزار میلیارد ریال می باشد.
وی در ادامه با اشاره به تعیین 80 هزار میلیارد ریال به عنوان مصوب مجلس شورای اسلامی برای پرداخت بدهی بیمه سلامت به مراکز درمانی از محل فروش اوراق قرضه، اضافه کرد: در این راستا با پیگیری های مختلف 20هزار میلیارد ریال به صورت نقد و به همین میزان نیز در قالب اوراق قرضه و 10هزار میلیارد ریال علاوه بر این ها از طریق خزانه به بیمه سلامت واریز شده است.
صدرالسادات اضافه کرد: برای 30هزار میلیارد ریال باقی مانده نیز قرار شده با کمک بانک مرکزی به صورت نقدی ظرف بیست روز آینده پرداخت شود.
وی افزود:با پرداخت های یاد شده امیدواریم گشایش های بسیار خوبی را در وضعیت مالی دانشگاه های علوم پزشکی در سطح کشور شاهد باشیم.
صدرالسادات در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه درآمد و هزینه از بحث های جدی و حیاتی در وزارت بهداشت به شمار می رود، گفت:جذب درآمد،واریز به خزانه،وصول درآمد،هزینه کرد و ارائه خدمات و ارسال اسناد زنجیره خدماتی است که اگر هر کدام به درستی شناسایی و آسیب شناسی شوند در مدیریت هزینه ها و درآمد ها راه گشا خواهند بود.
وی اضافه کرد: تجربه روند 13ساله بودجه عمومی کشور نشان می دهد وضعیت بودجه در آینده، ما را به سمت جذب منابع بیشتر نمی برد بنابراین باید در کنار تلاش برای افزاتش منابع از بودجه دولتی ، بیشتر به به توان داخلی و ایجاد منابع اختصاصی اتکا کنیم.
صدرالسادات با تاکید بر لزوم شناسایی ظرفیت های جدید در حوزه درآمدزایی، گفت: هر دانشگاه علوم پزشکی ، بیمارستان و مرکزبهداشتی می تواند چنین ظرفیت هایی را شناسایی کرده و برای آن اقدام کند.
وی با بیان اینکه برای بهبود عملکرد چرخه مالی، وزارت بهداشت اقدام هایی را انجام داده است، اظهار کرد:به عنوان مثال در بخش هزینه کرد، این وزارتخانه نظام نوین مالی را طراحی کرده و یا در ارسال اسناد، سامانه سجاد ایجاد نموده و در جذب درآمد موضوع تعامل با بیمه ها را پیگیری کرده است.
صدرالسادات با اشاره به چالش های حوزه درآمد در هزینه کرد و ارائه خدمات، مدیریت نامناسب منابع درآمدی، سیستم نامناسب درآمدها برای هزینه های غیرمرتبط در هیات امناها، پرداخت نشدن هزینه های اولویت دار و افزایش سهم هزینه های کارکنان از درآمد های اختصاصی را از مهم ترین چالش های این حوزه عنوان کرد و گفت: در این راه باید از پرداخت هایی که اولویت ندارند پرهیز کنیم.
سی و سومین اجلاس معاونان توسعه منابع و پشتیبانی دانشگاه های علوم پزشکی کشور با موضوع نحوه جذب درآمد و هزینه ها به مدت 2 روز به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی قزوین در حال برگزاری است.
7388/ 3013
خبرنگار:پریسا نوروزی** انتشاردهنده: رضااولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.