یک متصرف اراضی ملی به منظور جلوگیری از افزایش جمعیت کیفری زندان و اجرای مجازات جایگزین حبس به تهیه اقلام آموزشی محکوم شد.

رئیس دادگاه عمومی بخش الموت شرقی گفت: یک متصرف اراضی ملی به منظور جلوگیری از افزایش جمعیت کیفری زندان و اجرای مجازات جایگزین حبس به تهیه اقلام آموزشی محکوم شد.

به گزارش جماران به نقل از ایرنا،  رضا محمدی روز یکشنبه با بیان این مطلب، افزود:این متهم از سال ۹۷ اقدام به تصرف ۲ هکتار و هزار و ۲۰۳ متر مربع از اراضی ملی و احداث ۶۴ هزار و ۲۴۰ متر مربع جاده برای آن کرده بود که با شکایت اداره کل منابع طبیعی رای به رفع تصرف و اعاده به وضع سابق صادر شد.

محمدی در ادامه افزود: از آنجا که عمل متهم مبنی بر احداث جاده سبب از بین رفتن پوشش گیاهی و بافت گسترده خاک شده بود و با توجه به گستردگی اعمال، متهم به تحمل یکسال حبس تعزیری محکوم شد.

وی اضافه کرد: دادگاه با توجه به اینکه این متهم فاقد سابقه کیفری بود،  در راستای جلوگیری از افزایش جمعیت کیفری زندان و تبعات منفی آن برای جامعه و خانواده محکوم علیه و همچنین به منظور حمایت از خانواده های بی بضاعت و ایجاد فرهنگ همدلی، حبس متهم را به مجازات جایگزین حبس تبدیل کرد.

این مسوول گفت: با توجه به این حکم متهم یاد شده به خرید البسه، کیف و لوازم التحریر برای ۱۰ نفر از دانش آموزان بی بضاعت محکوم شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.