مدیرکل بهزیستی استان قزوین تأکید کرد: مشکلات معلولان در ایام کرونا دوچندان شده است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین با بیان اینکه مشکلات معلولان در ایام کرونا دوچندان شده، گفت: کاهش فعالیت های گروهی متناسب با معلولیت در مراکز و در بین معلولان روستایی و همچنین کاهش فعالیت های اجتماعی هنری، تفریحی و اوقات فراغت و اردوهای یک روزه منجر به انزوای هر چه بیشتر این افراد و جداسازی بیش از پیش آنان از جامعه شده است.

علیرضا وارثی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در این خصوص گفت: مشکلات معلولان در ایام کرونا  دوچندان شده و ما آنها را در بخش های مختلف تقسیم بندی می کنیم اما در مهم ترین دسته بندی می توان این مشکلات را به هشت بخش تقسیم کرد.

وی تصریح کرد: بزرگ ترین مشکل و محدودیت معلولان نداشتن دسترسی به زیرساخت های فضای مجازی به دلیل وجود مشکلات مالی در تأمین تجهیزات لازم و حداقلی و خرید اینترنتی است که تبدیل به یکی از اصلی ترین معضلات آنها شده است.

وارثی افزود: مشکل دیگر، نداشتن آگاهی خانواده ها در زمینه استفاده از فضای مجازی و ایجاد مشکلاتی در موضوعات آموزشی و بعضی اوقات تخصیص نیافتن زمان و حوصله کافی برای آموزش های مرتبط می باشد که منجر به ایجاد فاصله بین فعالیت های آموزشی به ویژه کودکان و پسرفت های درمانی و آموزشی آنان شده است.

وی اظهار داشت: یکی از مشکلات دیگر، نداشتن دسترسی به امکانات لازم در منزل و  نبود حمایت های لازم از سوی خانواده ها و کمبود فعالیت های آموزشی، توانبخشی و مشکل حضور سالمندان در فعالیت های اجتماعی می باشد که منجر به تشدید افسردگی در این قشر شده است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: مشکل بعدی، کاهش فعالیت های گروهی متناسب با معلولیت در مراکز و در بین معلولان روستایی و همچنین کاهش فعالیت های اجتماعی هنری، تفریحی و اوقات فراغت و اردوهای یک روزه است که منجر به انزوای هر چه بیشتر این افراد و جداسازی بیش از پیش آنان از جامعه شده است.

وی افزود: دیگر مشکلات این قشر هم شامل محدودیت در مرخصی دایم و موقت بیماران روان و معلولان و محدودیت در خدمات رسانی مراکز روزانه، مراقبین و ویزیت در منزل است. مشکل بعدی خستگی کادر آموزشی درمانی مراکز به جهت شیفت های مستمر و محدودیت های مراکز در تأمین فضای قرنطینه است.

وارثی در پایان تأکید کرد: البته به این مشکلات بسیاری از موضوعات دیگر را هم می توان اضافه کرد، ولی مشکلات کرونایی برای معلولان بیشتر حول محور همین موضوعات می چرخد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.