رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: با توجه به شیوع کرونا در هیچ‌یک از بیمارستان‌های استان عمل زیبایی انجام نمی‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: با توجه به شیوع کرونا در هیچ‌یک از بیمارستان‌های استان عمل زیبایی انجام نمی‌شود، اگر در بیمارستانی عمل زیبایی انجام شود هیچ بیمه‌ای هزینه آن را متعهد نمی‌شود و دانشگاه علوم پزشکی نیز با تیم آن عمل برخورد خواهد کرد.

به گزارش جماران به نقل از ایسنا، پیمان نامدار در جلسه ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین که امروز ۱۷ فروردین در سالن مدیریت بحران استانداری برگزار شد، تصریح کرد: مدیریت ویروس جهش‌یافته مستلزم تغییر رویکرد در مدیریت و اجرای برنامه‌های تحول‌یافته است؛ درگذشته تعداد بستری‌های ما هرروز ۱۰ مورد اضافه می‌شد و در اوج بحران به ۶۰ بستری می‌رسیدیم، بعد از هفت هفته کاهش پیک داشتیم و مجدد پیک جدیدی اتفاق می‌افتاد، در مرحله آخر اجرای طرح شهید سلیمانی و همدلی خوب مردم و دستگاه‌های اجرایی و نظامی باعث شد که ۱۲ هفته وضعیت ثابتی داشته باشیم.

وی افزود: اما با توجه به مؤلفه‌های ویروس جهش‌یافته نیاز داریم که تحولی در مدیریت مقابله با کرونای استان اتفاق بیفتد، سرعت ویروس از ما بالاتر است به‌طوری‌که سه روز گذشته تعداد بستریان ما ۶۰ نفر بود که این میزان روز گذشته به ۱۰۰ نفر رسیده است که نشان می‌دهد با توجه به شرایط و زیرساخت بهداشت و درمان استان اگر تصمیم قاطع و محکمی نگیریم سیستم بهداشت و درمان طی ۱۰ روز آینده نمی‌تواند پاسخگو باشد و باید از بیمارستان‌های دیگر کمک بگیریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین اظهار کرد: بیمارستان صحرایی ۲۰ تخت دارد و نقاهتگاه نیاز به اکسیژن دارد بنابراین نمی‌توانیم با تهیه ۳۰ کپسول و ۲۰ تخت صحرایی پاسخگوی بیماران باشیم، وقتی روزانه ۱۰۰ بیمار بستری می‌شود نمی‌توانم پاسخگو باشیم، اگر نتوانیم با اعمال محدودیت‌ها شرایط فعلی را کنترل کنیم وضعیت استان قزوین بسیار نگران‌کننده خواهد بود.

وی بیان کرد: متولی مقابله با کرونا صرفاً دانشگاه علوم پزشکی نیست بلکه تک‌تک دستگاه‌های اجرایی نسبت به این امر متعهد هستند، در حال حاضر بیماران غیرکرونایی نیز از بیمارستان‌ها خدمات دریافت می‌کنند به‌جز عمل‌های الکتیو که طی سه روز گذشته در استان قزوین لغو شده است؛ درحالی‌که عمل این بیماران ضروری است برای مثال عمل‌های مربوط به برداشتن کیسه صفرا و توده‌های سرطانی زیرمجموعه این عمل‌ها محسوب می‌شود که هرکدام ۱۰ روز فرصت دارند و نمی‌توانیم به چند ماه آینده موکول کنیم.

نامدار تأکید کرد: در هیچ‌یک از بیمارستان‌های استان عمل زیبایی انجام نمی‌شود و اگر بیمارستانی عمل زیبایی انجام شود هیچ بیمه‌ای هزینه آن را متعهد نمی‌شود و دانشگاه علوم پزشکی نیز با تیم آن عمل برخورد خواهد کرد.

وی یادآور شد: در حال حاضر در بیمارستان بوعلی استان قزوین ۱۲۰ تخت عادی و ۶۶ تخت ویژه برای کرونا در نظر گرفتیم و ۸۰ تخت برای CCU، آنژیوگرافی، مغز و اعصاب و بیمارانی که به دلیل مسمومیت مراجعه می‌کنند اختصاص پیداکرده است که با توجه به حجم بالای بیماران پاسخگو نیست، همچنین در بیمارستان ولایت ۱۱۷ تخت عادی و ۲۳ تخت ویژه، بیمارستان شفا در تاکستان ۵۰ تخت عادی و ۱۲ تخت ویژه، و در بیمارستان تأمین اجتماعی قزوین ۸۸ تخت عادی و ۱۲ تخت ویژه برای بیماران کرونایی در نظر گرفتیم.

۸۰۰ تخت برای بیماران کرونایی در نظر گرفتیم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین اظهار کرد: درمجموع ۸۰۰ تخت برای بیماران کرونایی در نظر گرفتیم به‌طوری‌که حتی تخت‌های بیمارستان‌های مهرگان، پاستور، ولیعصر، دهخدا و ارتش را نیز برای این امر در نظر گرفتیم و بیشتر از این ظرفیت داریم، اگر روزی ۱۰۰ بیمار بستری شود و خروجی ما ۳۰ بیمار باشد ما یک هفته می‌توانیم پاسخگوی بیماران باشیم.

وی یادآور شد: در شرایط فعلی باید محدودیت‌ها را جدی بگیریم و اجازه برگزاری مراسم‌ها به‌ویژه عروسی‌ها را ندهیم چراکه اگر روند همچنان ادامه داشته باشد بیشتر از ۱۵ روز نمی‌توانیم پاسخگو باشیم، در حال حاضر ۳۴ تخت بیمارستان بوئین‌زهرا اختصاص پیداکرده است اما مشکل اصلی ما مرکز استان است.

نامدار خاطرنشان کرد: بیمارستان‌ها به‌صورت کامل به بیماران کرونایی اختصاص پیداکرده است و اولویت ما درمان کرونا است، درمانگاه‌های ۱۶ ساعته به‌صورت کل آماده هستند و تست‌گیری انجام می‌شود، با توجه به شرایط موجود نیاز به بازنگری در طرح شهید سلیمانی داریم و این موضوع که وزیر بهداشت خواستار پایان یافتن طرح شهید سلیمانی است واقعیت ندارد.

وی بیان کرد: با توجه به تست‌های موجود و طبق نظر وزارت بهداشت افرادی که دارای علائم هستند یا با افراد مبتلا به کرونا در ارتباط بودند در اولویت تست‌گیری قرار دارند و تست از جمعیت نرمال و مراجعه خانه به خانه در این مرحله در اولویت ما نیست، با توجه به افزایش مسافرت‌ها و شیوع گسترده کرونا در حال حاضر تست گیری از افراد بدون علامت توجیه ندارد و باید افراد دارای علامت و خانواده آن‌ها مورد تست گیری قرار بگیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین خاطرنشان کرد: ما دیگر تست‌ها را برای مشخص شدن جهش‌یافته بودن به تهران ارسال نمی‌کنیم و طبق وضعیت فعلی در کشور ۸۰ درصد افراد مبتلا دارای کرونای جهش‌یافته هستند.

تزریق ۸۵ درصد واکسن‌های تخصیص یافته به استان قزوین

جلال رحمانی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین اظهار کرد: تا امروز ۵۱۵۸ دز واکسن به استان قزوین اختصاص پیداکرده است که ۸۵ درصد این میزان به کادر درمان، کارکنان اورژانس، کارکنان آزمایشگاه‌ها، جانبازان، سالمندان، بیماران خاص، پاکبان‌ها و کادر بهداشت و درمان تزریق‌شده است، با این میزان تخصیص درمجموع ۱۵ درصد کادر حوزه بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین واکسینه شدند.

وی افزود: ۱۲۷۰ دز واکسن جدید نیز به استان قزوین تخصیص داده‌شده است که از این میان ۵۱۰ دز مختص کادر درمان، ۱۰۰ دز مختص اورژانس، ۱۶۰ مورد حوزه بهداشت و باقی به‌نظام پزشکی و مطب‌های خصوصی پزشکان متخصص درگیر کرونا مانند تنفسی، عمومی و پزشکان و دندان‌پزشکان بالای ۵۰ سال اختصاص پیداکرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.