میزان آتش سوزی‌ها در اراضی ملی استان قزوین از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مجموع پارسال ۵۰۰ هکتار رشد پیدا کرده است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان قزوین گفت: سال گذشته حدود ۸۳۰ هکتار از اراضی ملی استان دچار آتش سوزی شده بود و این در حالی است که از ابتدای امسال تاکنون هزار و ۲۳۰ هکتار از اراضی ملی قزوین دچار این حادثه شده اند.

به گزارش جماران، سرهنگ بهرام ترکاشوند با بیان اینکه آتش سوزی ها در اراضی ملی استان قزوین امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۰ درصد افزایش داشته است، افزود: امسال شاهد ۱۴۱ فقره آتش سوزی در اراضی ملی استان قزوین بوده ایم.

وی یادآور شد: ۹۵ درصد آتش سوزی های بوقوع پیوسته مربوط به مراتع و پنج درصد نیز به اراضی جنگلی اختصاص داشته است.

این مسئول گفت: بارندگی های قابل توجه در بهار و رشد علف های هرز، گرمای هوا به همراه بی احتیاطی گردشگران و جوامع محلی و کشاورزان و دامداران از جمله دلایل اصلی آتش سوزی در اراضی ملی به شمار می رود.

ترکاشوند با اشاره به نقش مراتع در تامین امنیت غذایی جامعه،اظهار داشت: آتش سوزی در این اراضی خسارت های جبران ناپذیری به منابع آب، خاک و هوا وارد می کند.

وی با اشاره به نقش دهیاری ها و روستاییان در مهار آتش سوزی ها در اراضی ملی، اظهار داشت: یگان حفاظت منابع طبیعی با حضور مستمر در مناطق روستایی نسبت به آموزش جامعه محلی و کشاورزان در خصوص پیشگیری از حوادث آتش سوزی در اراضی ملی اقدام می کند با این وجود نیازمند همراهی رسانه ها برای فرهنگ سازی در خصوص صیانت از اراضی ملی و جلوگیری از این گونه حوادث هستیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.