رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین از معرفی 15 شرکت دانش بنیان این استان به صندوق حمایت از توسعه صنایع پیشرفته خبر داد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: تاکنون ۱۵ شرکت دانش بنیان استان برای دریافت تسهیلات به صندوق حمایت از توسعه صنایع پیشرفته معرفی شدند که گام مهمی برای حمایت از صنعت در سال جهش تولید است.

به گزارش جماران، عزیزالله افضلی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از شرکت دانش بنیان تونل ساز ماشین که با حضور رضا نقی پور مدیر عامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین صورت گرفت به خبرنگار ایرنا گفت: نمایندگی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته در استان قزوین اواخر سال گذشته به عنوان چهارمین استان کشور با توجه به پتانسیل استان و تاکید صندوق حمایت از توسعه صنایع پیشرفته راه اندازی شد.

وی اضافه کرد: همزمان با افتتاح صندوق، مقدمات انعقاد تفاهم نامه بین صندوق، استانداری، سازمان صمت، دانشگاه بین الملل، علوم پزشکی، دانشگاه آزاد و پارک علم و فناوری فراهم شد و این تفاهم نامه در یک مراسمی به امضای استاندار و مسولان مربوط رسید.

این مسوول گفت: بعد از فعال شدن نمایندگی صندوق در استان، تاکنون ۱۵ واحد دانش بنیان به صندوق معرفی شده‌اند و شرکت تونل ساز به عنوان اولین واحد توانست تسهیلات صندوق را اخذ کند و سایر واحدهای معرفی شده هم در حال بررسی صندوق برای دریافت تسهیلات هستند.

معاون امور سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی صنعت، معدن و تجارت استان و مسوول صندوق حمایت از صنایع پیشرفته استان قزوین نیز در این بازدید به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به اینکه یکی از محورهای اصلی وزارت صمت در سال ۹۹ حمایت از واحدهای دانش بنیان است اعتبارات و حمایت‌های این صندوق می‌تواند در رسیدن به اهداف سال جهش تولید موثر باشد.

کامران لشگری با اشاره به پرداخت تسهیلات به صنایع دانش بنیان، افزود: از جمله شرکت‌هایی که با کمک این صندوق مورد حمایت قرار گرفتند ۲ واحد بررسی شده در کارگروه اقتصاد مقاومتی بود که با دستور استاندار قزوین به عنوان رییس کارگروه مورد تصویب و حمایت قرار گرفتند.

وی در ادامه ضمن قدردانی از حمایت مدیر عامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته از صنعت استان، گفت: امیدواریم در ادامه نیز با حمایت این صندوق بتوانیم گام‌های بلندی را برای حمایت از صنایع پیشرفته استان برداشته و نقش خود را در گره گشایی از مشکلات صنایع استان ایفا کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.