مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین اعلام کرد: حضور دوچرخه سواران بر روی بام سعدالسلطنه آسیبی به این بنای تاریخی وارد نکرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین گفت: حضور دوچرخه سواران رشته تریال بر روی بام و یکی از گنبدهای سرای سعدالسلطنه آسیبی به این بنای تاریخی وارد نکرده است.

به گزارش جماران، علیرضا خزائلی اظهار داشت: اخیرا تصاویری از حضور دوچرخه سواران روی بام و بخشی از گنبدهای سعدالسلطنه در رسانه ها و فضای مجازی منتشر شده است که باید در توضیح این موضوع یادآور شد مسابقه و حرکت ورزشی روی بام انجام نشده و ورزشکاران تنها برای گرفتن عکس یادگاری لحظاتی کوتاه در بام این بنا حضور یافته اند.

وی با بیان اینکه مسابقات رشته تریال در محوطه سعدالسلطنه برگزار شد نه روی بام و گنبد این مجموعه تاریخی،افزود: هیات دوچرخه سواری قزوین و همچنین سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری به عنوان متولی این مجموعه بر این مسابقات نظارت لازم و کافی داشتند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین با بیان اینکه وزن دوچرخه های مورد استفاده در رشته تریال حدود پنج کیلوگرم است،خاطرنشان کرد: اخباری که در خصوص این اتفاق در بعضی رسانه ها و فضای مجازی منتشر شده بود به شکلی خاص منعکس شد و این اتفاق مشکل و آسیبی را برای این بنا ایجاد نکرد.

این مسئول با بیان اینکه این اداره کل در خصوص حفظ و نگهداری بناهای تاریخی حساسیت ویژه ای دارد، گفت: از افرادی که نسبت به میراث فرهنگی و بناهای تاریخی قزوین دغدغه و حساسیت دارند قدردانی می کنیم و از آنان تقاضا داریم برای جذب گردشگر و آشنایی مردم کشور با جاذبه های تاریخی قزوین، این بناها را در فضای مجازی معرفی کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.