تناوب کشت دانه‌های روغنی (کلزا)، عملکرد و تولید گندم در مزارع را تا ۲۰ درصد افزایش می‌دهد.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی قزوین با بیان اینکه تناوب کشت دانه‌های روغنی (کلزا)، عملکرد و تولید گندم در مزارع را تا ۲۰ درصد افزایش می‌دهد، گفت: با هدف بهبود عملکرد مزارع گندم، پیشنهاد می شود کشاورزان کشت تناوب کلزا را مورد توجه قرار دهند.

به گزارش جماران، تورج بنیادی اظهار داشت: بررسی ها و یافته های علمی نشان می دهد کشت کلزا در تاوب با گندم موجب تقویت خاک و همچنین کاهش بیماری ها و آفات می شود و در صرفه جویی در آب نیز موثر است.

وی با بیان اینکه به کشاورزان قزوینی را به توجه به تناوب کشت کلزا با گندم توصیه می کنیم، افزود: با هدف بهبود عملکرد مزارع گندم، پیشنهاد می شود کشاورزان کشت تناوب کلزا را مورد توجه قرار دهند.

وی اظهار داشت: کشت مداوم گندم در مزارع توان خاک را کاهش می دهد اما کشت تناوب کلزا در این مزارع می تواند فرصتی برای بازیابی خاک و حفظ مواد آلی آن باشد و در کشت بعدی عملکرد مزرعه گندم را به شکل قابل توجه افزایش دهد.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی قزوین اظهار داشت: تلاش داریم تا ۱۵ تا ۲۰ درصد مزارع زیر کشت گندم را به شکل تناوب به کشت کلزا اختصاص دهیم.

وی در پایان اظهار داشت: کشت تناوبی کلزا و گندم با توجه به مصرف کم تر دانه های روغنی، به صرفه جویی در منابع آبی مورد مصرف بخش کشاورزی نیز کمک می کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.